Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@02:06:37 GMT

هویت ضارب سلمان رشدی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۳۴۴

هویت ضارب سلمان رشدی اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، گزارش پلیس نیویورک‌ حاکی است فردی که با حمله به «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) او را زخمی کرد جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» است که ساکن ایالت نیوجرسی است. 

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه (به وقت محلی) در ۱۲ اوت ۲۰۲۲ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

گفته می شود که در نخستین ماههای پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را  به عهده گرفته بود.

سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می‌کرد و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت. . انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که این اعتراضات مسلمانان در سارسر جهان را به همراه داشت.

روزنامه دیلی‌میل در خبری شامگاه جمعه مدعی شده بود رشدی مورد اصابت ۱۰ یا ۱۵ ضربه چاقو قرار گرفته، در حالی که رسانه انگلیسی‌زبان دیگر نوشته وی مورد اصابت ۱۰ تا ۱۵ ضربه چاقو و مشت قرار گرفته است.

پلیس نیویورک در بیانیه بامداد شنبه خود تصریح کرد که سلمان رشدی دست‌کم یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم زیر ضرب چاقو قرار گرفته است.

کد خبر 697412 برچسب‌ها خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست به دلیل انتشار توییت جنجالی ماه گذشته‌اش، علیه باشگاه ناتینگهام فارست اقدام قانونی کرده است.

فارست پس از شکست 2-0 مقابل اورتون در 21 آوریل، بیانیه جنجالی را در توییتر منتشر کرد. آن‌ها مدعی شدند که در این بازی توسط داور VAR سه پنالتی آن‌ها را نپذیرفته است.

آن‌ها کمیته داوران لیگ برتر انگلیس را در مورد انتخاب استوارت آتول، مسئول VAR زیر سوال بردند و مدعی شدند که این داور به دلیل طرفداری از تیم لوتون تاون، پنالتی‌ها را نپذیرفته است. هاوارد وب، رئیس کمیته داوران لیگ برتر انگلیس، بعداً اعلام کرد که تنها یک پنالتی در این بازی به سود فارست اعلام نشده است.

پس از انتشار توییت فارست، گری نویل در اسکای اسپورت صحبت کرد و از مارک کلاتنبرگ، مشاور داوری باشگاه فارست، درخواست کرد تا از سمتش کناره گیری کند. نویل درمورد این بیانیه گفته بود:"این مثل بیانیه یک باند مافیایی بود. یعنی راستش را بخواهید سوالم این است که دارند چه کاری انجام می‌دهند؟ این خجالت آور است. اینکه می‌گویند یک داور به دلیل طرفداری از لوتون تاون چنین کاری انجام داده مصداق بارز رسوایی است و هزینه این را خواهند پرداخت."

فارست به خاطر این بیانیه از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس به بدرفتاری متهم شد و همچنین نونو اسپریتو سانتو به عنوان سرمربی و مدافع نکو ویلیامز به عنوان بازیکن نیز به دلیل اظهارنظرهایی که در مورد داوری داشتند، متهم شدند.

طبق گزارش دیلی میل، فارست علیه اسکای اسپورت شکایتی تنظیم کرده است. گفته می شود که فارست نامه شکایت را به اسکای اسپورت ارسال کرده است. مشخص نیست که کدام بخش از واکنش این شبکه پس از انتشار بیانیه باشگاه انگلیس، باعث چنین شکایتی شده است.

دیگر خبرها

  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • بی‌بی‌سی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر