Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@15:33:13 GMT

4 دلیل برفک زدن فریزر + راه حل

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۳۶۹

4 دلیل برفک زدن فریزر + راه حل

 

جمع شدن یخ و برفک در فریزر یک مشکل جدی در این دستگاه ها است ، زیرا می تواند دمای دستگاه را خیلی گرم نگه داشته که به‌طور بالقوه باعث خراب شدن مواد غذایی یا بوی نامطبوع و ناخواسته از فریزر شود.

در صورتی که فریزر شما تحت گارانتی شرکت سازنده قرار دارد مهم است که از نمایندگی دستگاهتان کمک بگیرید تا مشکلات فریزر را تحت گارانتی برای شما برطرف کنند ، اما اگر دستگاه شما تحت گارانتی نیست چند مورد وجود دارد که می ‌توانید خودتان آن‌ها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دلایل جمع شدن برفک در فریزر چیست؟

 

1. رطوبت

 

هر بار که درب فریزر خود را باز می کنید هوای سرد داخل فریزر به بیرون منتقل شده و هوای گرم از بیرون به داخل دستگاه را پیدا می کند که این مسئله باعث ایجاد رطوبت در دستگاه شده و این رطوبت در هوای گرم شایع ترین علت ایجاد برفک در فریزر است . بنابراین باید تعداد دفعاتی که در درب فریزر را باز می کنید کاهش دهید.

هنگامی که یک ماده غذایی گرم را در فریزر قرار می دهید نیز می‌ توانید باعث ایجاد رطوبت در فریزر شوید . فراموش نکنید که ابتدا باید منتظر بمانید تا غذایتان کاملا خنک شده و سپس آن را داخل فریزر بگذارید ، زیرا این کار مانع از تشکیل رطوبت و جلوگیری از برفک زدن داخل دستگاه می‌ شود.

برخی از فریزرهای مدرن دارای عملکرد SuperFreezing هستند که برای جلوگیری از برفک زدن طراحی شده است هنگامی که ماده غذایی جدیدی را داخل فریزر می گذارید این حالت را فعال کنید تا افزایش دما یا برفک زدن داخل فریزر را متوقف کند و باعث تازه تر و خوش طعم تر ماندن ماده غذایی داخل فریزر در طول زمان شود.

 

2. درجه حرارت

 

تنظیم دمای خیلی زیاد یا خیلی پایین فریزر می تواند باعث تشکیل یا جمع شدن برفک در داخل دستگاه شود . برای جلوگیری از این امر ایده بسیار خوبی است که توسط دماسنج دمای فریزر خود را بررسی کنید . دمای فریزر به طور معمول باید بر روی منفی ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

 

3. باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی

 

هنگامی که درب فریزر خود را باز می ‌کنید و داخل آن به دنبال چیزی می گردید بدین معنی است که درب دستگاه باید بیشتر از زمانی که باز باشد، بازمانده است. در صورتی که مواد داخل فریزر خود را با قرار دادن برچسب بر روی آنها مرتب کنید به راحتی می توانید آنچه را که می خواهید پیدا کنید و در نتیجه زمان باز بودن درب فریزر کاهش می یابد.

همچنین باید برای بررسی آب بندی درب فریزر خود نیز زمان بگذارید و کاملا بررسی کنید که هنگامی که درب دستگاه خود را می بندید یک مهر و موم بدون نفوذ هوا ایجاد شود. اما اگر درزگیرهای دور درب دستگاه پاره شده یا فرسوده شده باشند ممکن است از بسته شدن درست درب دستگاه جلوگیری نموده و به هوای گرم اجازه داخل شدن به فریزر دهد که این هوا باعث می شود برفک در فریزر ایجاد شود.

همچنین هنگامی که درب فریزر خود را می بندید باید مطمئن شوید که مواد غذایی موجود در آن مانع از بسته شدن درست درب نمی ‌شوند.

باز ماندن درب فریزر یک مشکل رایج در بسیاری از خانه ها است که منجر به ایجاد فناوری معروف SoftClosing شد . فریزرهایی که دارای این ویژگی هستند به محض اینکه درب آنها در زاویه ۲۰ درجه قرار گیرد به صورت خودکار و نرم بسته می شوند . این بدان معنی است که دیگر نیازی نیست نگران این مسئله باشید که آیا درب فریزر را به درستی بسته اید یا خیر.

 

4. پر نگه نداشتن داخل فریزر

 

هوای بیشتر در فریزر می تواند به معنی تجمع بیشتر برفک در فریزر باشد. درفریزرهایی که پر از مواد غذایی هستند معمولاً نسبت به فریزرهایی که خالی هستند برفک کندتر تجمع می یابد.

بنابراین برای اینکه بتوانید از فریزر خود به خوبی نگهداری کنید باید فضای خالی داخل آن را کاهش دهید و در عین حال نیز اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی که در فریزر خود نگهداری می کنید برای مدت طولانی داخل آن قرار نمی گیرد ، زیرا نگهداری طولانی مدت مواد غذایی می تواند باعث آسیب فریزر شود. این مواد رطوبت بیشتری ایجاد نموده و در صورتی که مواد غذایی که برای مدت طولانی داخل فریزر گذاشته اید آن را مصرف کنید تا از تجمع برفک داخل آن نیز جلوگیری کنید.

 

نحوه یخ زدایی دستی از فریزر

 

اگر داخل فریزر شما یخ و برفک جمع شده است و دستگاه شما مجهز به سیستم نوفراست که باعث یخ زدایی خودکار دستگاه می‌شود، نیست باید به صورت دستی فریزر خود را یخ زدایی کنید. برای این کار ابتدا باید دستگاه خود را از برق کشیده و آن را خاموش کنید سپس باید داخل فریزر را خالی نموده و تمام مواد غذایی را از داخل آن خارج کنید و تمام کشوها و قفسه های آن را بردارید و صبر کنید تا یخ های داخل فریزر آب شوند.

پس از آب شدن یخ ها داخل فریزر خود را کاملا تمیز نموده و خشک کنید و دوباره آن را به برق متصل نموده و روشن کنید و مواد غذایی را به داخل فریزر بازگردانید.

 

تعمیرات تخصصی یخچال و فریزر را به ماهان سرویس بسپارید

 

یخچال و فریزر طی سالهای کارکرد ، قطعا دچار استهلاک و خرابی می شوند . چنانچه ساکن کرج یا مناطق اطراف مثل فردیس یا مارلیک باشید ، برای سرویس و تعمیر دستگاه معیوب خود ، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر ساید ال جی در کرج ، تعمیر ساید بای ساید در کرج ، تعمیر یخچال الکترواستیل در فردیس و تعمیر الکترواستیل در کمالشهر کرج از خدماتی است که ماهان سرویس در منزل انجام می دهد .

تماس با ماهان سرویس:  09353001695

www.arvandoxin.com

منبع: فردا

کلیدواژه: برفک زدن فریزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد

به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»

لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود. خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.

یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.

اعتراف به قتل
پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم. وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم. با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.
در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903295

دیگر خبرها

  • تصاویری از داخل محوطه حصارکشی شده پارک لاله | درختان تنومند را ببینید
  • نجات یک نوزاد دیگر از مرگ حتمی در میرجاوه
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لوکوموتیو
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی