Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:33:50 GMT

پنجه‌های «پیروز» خاک را لمس کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۵۳۵

پنجه‌های «پیروز» خاک را لمس کرد

پیروز تنها توله یوزپلنگ باقیمانده از «ایران» امروز صد و پنجمین روز از عمرش را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا شهرداری دامپزشک پیروز، توله یوز 105 روزه ایرانی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

"بعد از اخبار بسیار، بالاخره پنجه های پیروز خاک را لمس کرد. مشاهده یک مادر سه ساله به نام هلیا به همراه چهار توله در طبیعت استان سمنان و امیدی که در وجودمان روشن شد بد نیست پیروز را هم ببینید که مرحله به مرحله در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی توله های هلیا را در طبیعت همراه مادرشان دیدم حس عجیبی داشتم عکس را زوم کردم و حس کردم توله ها هم سن پیروز هستند با شانس تولد در طبیعت، کنار مادر بودن و از مادر شیر خوردن و بازی با خواهر و برادرانش و از سر و کول هم بالا رفتن آموزش دیدن از همه مهمتر شانس زندگی در طبیعت و شکار و کمک به احیای نسل در زیستگاه.

بعضیها که تخصص تمسخر و خود دانشمند پنداری دارند می گویند پیروز دستی بزرگ می شود و دیگر نمی تواند به طبیعت برود اما دیگر نمی دانند که پیروز سزارین شده کنار مادرش نیست، از لحظه اول با دست قطره قطره به هزار بدبختی شیر خورده کلی مشکلات و بیماری داشته و در هر لحظه یک تیم کنارش بوده است و امداد را برایش انجام داده‌اند.

دارو، سرم، معاینه روزانه، سونوگرافی، رادیوگرافی و هر دو ساعت شیردهی با چالش‌های فراوان و نوع شیر و پیچیدگی های این کار.

از همه این ها گذشته، پیروز یک یوز تکثیر در اسارت سزارینی است با مشکلات فراوان که حتی هنوز نگرانی‌های زیادی را به همراه دارد که حتی اگر از مادر به صورت طبیعی به دنیا می آمد و شیر مادر را می خورد و کنار او بزرگ می شد هرگز قرار نبوده و نیست به طبیعت آزاد برگردد و در طبیعت آزاد زندگی کند. نکته مهم این است که پیروز و سایر یوز هایی که در اسارت نگهداری می شوند بسیار مهم است که کاملا دست آموز باشد و آموزش ببیند و هیچ ترسی از انسان نداشته باشد و حتی گاهی از دست غذا بخورند که به راحتی بدون بیهوشی معاینه شوند و اگر نیازی بود خون گیری سونوگرافی نمونه گیری و حتی کمک به جفت گیری و کمک به استایل پوزیشن جفت گیری برای آنان انجام شود.

برای مثال اگر ایران مادر پیروز کاملاً دست آموز بود در دوران قبل از بارداری آزمایش ها و تست های لازم بدون بیهوشی انجام می‌شد و در دوران بارداری سونوگرافی می شد و نتایج مهمی از این معاینات و آزمایش ها به دست می آمد.

فعالیتهای تکثیر در اسارت بسیار مهم است اما در مکان کاملاً جدا و تیم کاملاً جدا با امکانات بسیار بالا نیاز دارد.

به امید بقای یوزپلنگ در طبیعت، به امید اینکه همیشه شاهد باشیم یوزپلنگ‌ها در طبیعت زادآوری دارند، به امید حفاظت کامل از تمام زیستگاه‌های یوز پلنگ در ایران و تمرکز کامل به زیستگاه به امید ایمن سازی جاده های مرگبار و به امید حیات در طبیعت."

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یوزپلنگ پیروز دامپزشک توله یوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • (ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)