Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:48:49 GMT

حمایت رهبران غرب از نویسنده مُرتد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۶۶۵

حمایت رهبران غرب از نویسنده مُرتد

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه دیشب طی توییتی نوشت: مبارزه او(سلمان رشدی) مبارزه‌ای جهانی و مبارزه ماست. امروز، ما بیش از هر زمان دیگری در کنار او (و مبارزه‌اش) هستیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز ضمن ابراز انزجار از جراحت رشدی در صفحه توییتر خود ابراز امیدواری کرد که این نویسنده هندی‌تبار بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه ای مختصر حمله به رشدی را شنیع خواند و افزود: این اقدام خشونت آمیز انزجارآور است. همگی ما در دولت هریس – بایدن برای بهبودی سریع وی دعا می‌کنیم.

رشدی دیروز و هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، هدف ضربات متعدد چاقوی یک مرد جوان ۲۴ ساله قرار گرفت.

اندرو ویلی سخنگوی رشدی جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد که کبد و اعصاب دست این نویسنده انگلیسی آسیب دیده و "پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نفس کشیده، قادر به صحبت کردن نیست و ممکن است یکی از چشمان خود را از دست بدهد."

پلیس نیویورک دیروز خبر داد که ضارب فردی به نام هادی مطر از اهالی ایالت نیوجرسی است که در بازداشت به سر می برد. پلیس در عین حال ملیت فرد مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌ بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات او بوده و معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

سلمان رشدی در سال ۱۳۶۷ کتاب موهن "آیات شیطانی" را که سراسر توهین به پیامبر اسلام (ص) بود، منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

در پی این اقدام موهن سلمان رشدی، او ناچار به زندگی پنهانی تحت تدابیر شدید امنیتی شد و از آنجا که دولت انگلیس زمینه انتشار این کتاب اهانت آمیز را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های گزاف مسوولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفت و او بارها ناچار به تغییر محل اقامت خود شد.

برچسب‌ها جیک سالیوان امانوئل مکرون بوریس جانسون اف بی آی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جیک سالیوان امانوئل مکرون بوریس جانسون جیک سالیوان امانوئل مکرون بوریس جانسون اف بی آی سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ تجمع‌های مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف این کشور به ویژه در هفته‌های اخیر با سرکوب پلیس روبرو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

کریستوفر براون - استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک
دیوید لوری - استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک
دانشجوی دانشگاه کلمبیا 
دانشجوی دانشگاه کلمبیا

در دانشگاه کلمبیای نیویورک پلیس در واکنش به تحصن و تجمع مسالمت آمیز دانشجویان این دانشگاه در مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، در سایه حمایت دولت آمریکا و در محکومیت نسل کشی مردم غزه، ۱۰۸ دانشجو را دستگیر و چادر‌های تجمع کنندگان را جمع کرد.
این اقدام سرکوب گرانه پلیس با واکنس تند استادان این دانشگاه روبرو شد. این تجمع‌ها در دانشگاه‌های دیگر مهم آمریکا از جمله دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا و کارولینای شمالی برگزار شده است و برای روز‌های آینده نیز برنامه ریزی خواهد شد.


 

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه