Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@12:07:31 GMT

حمایت رهبران غرب از نویسنده مُرتد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۰۱۵

حمایت رهبران غرب از نویسنده مُرتد

رهبران غرب پس از حادثه حمله روز گذشته به سلمان رشدی نویسنده مرتد بدون اشاره به گستاخی‌ها و هتاکی‌های سالهای گذشته او به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در کتابی موهن از وی حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، رئیس جمهوری فرانسه دیشب طی توییتی نوشت: مبارزه او(سلمان رشدی) مبارزه‌ای جهانی و مبارزه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز، ما بیش از هر زمان دیگری در کنار او (و مبارزه‌اش) هستیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز ضمن ابراز انزجار از جراحت رشدی در صفحه توییتر خود ابراز امیدواری کرد که این نویسنده هندی‌تبار بهبود یابد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه ای مختصر حمله به رشدی را شنیع خواند و افزود: این اقدام خشونت آمیز انزجارآور است. همگی ما در دولت هریس – بایدن برای بهبودی سریع وی دعا می‌کنیم.

رشدی دیروز و هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، هدف ضربات متعدد چاقوی یک مرد جوان ۲۴ ساله قرار گرفت.

اندرو ویلی سخنگوی رشدی جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد که کبد و اعصاب دست این نویسنده انگلیسی آسیب دیده و "پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نفس کشیده، قادر به صحبت کردن نیست و ممکن است یکی از چشمان خود را از دست بدهد."

پلیس نیویورک دیروز خبر داد که ضارب فردی به نام هادی مطر از اهالی ایالت نیوجرسی است که در بازداشت به سر می برد. پلیس در عین حال ملیت فرد مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌ بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات او بوده و معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

سلمان رشدی در سال ۱۳۶۷ کتاب موهن "آیات شیطانی" را که سراسر توهین به پیامبر اسلام (ص) بود، منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

در پی این اقدام موهن سلمان رشدی، او ناچار به زندگی پنهانی تحت تدابیر شدید امنیتی شد و از آنجا که دولت انگلیس زمینه انتشار این کتاب اهانت آمیز را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های گزاف مسوولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفت و او بارها ناچار به تغییر محل اقامت خود شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جیک سالیوان ، امانوئل مکرون ، بوریس جانسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جیک سالیوان امانوئل مکرون بوریس جانسون سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • جاساز تریاک در پیکان
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه