Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:04:50 GMT

اخذ شهریه در مدارس دولتی کاشان با نام مشارکت مردمی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۲۵۴

اخذ شهریه در مدارس دولتی کاشان با نام مشارکت مردمی

اخذ شهریه در مدارس دولتی کاشان با نام "مشارکت مردمی" صورت می‌پذیرد و با این شرایط والدین دانش‌آموزان گلایه‌مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، این روزها ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است و والدین بر اساس منطقه محل سکونت در نزدیک مدرسه محل سکونت خود اقدام به ثبت‌نام فرزند خود در پایه تحصیلی مد نظر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دغدغه‌های والدین در زمان ثبت‌نام فرزند خود در مدارس دولتی مبلغی است که به عنوان شهریه از والدین دریافت می‌شود و این موضوع برای شهروندان کاشانی به یک دغدغه تبدیل شده است چرا که اخذ مبلغ اجباری تحت عنوان شهریه در مدارس دولتی ممنوع است.

والدین کاشانی به ازای هر فرزند خود ویژه ثبت‌نام در مدارس دولتی مبلغی حدود سه تا میلیون ریال پرداخت می‌کنند و اگر این مبلغ پرداخت نکنند از ثبت‌نام فرزندانشان ممانعت می‌کنند در حالی که این اقدام غیرقانونی است.

زهرا مادر یکی از دانش‌آموزان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه برای ثبت‌نام فرزند در مدرسه دولتی 350 هزار تومان به عنوان شهریه از ما درخواست کردند، اظهار داشت: اگر این مبلغ را پرداخت نمی‌کردیم فرزندمان را در مدرسه ثبت‌نام نمی‌کردند.

وی با بیان‌ اینکه مسئولان در رده‌های مختلف اخذ وجه در مدارس دولتی را تخلف محسوب می‌کردند، افزود: برای اینکه مدارس چهره قانونی به تخلفشان بگیرند، دریافت این مبالغ را تحت عنوان "مشارکت مردمی" قلمداد می‌کنند و رسید تحویلی به ما نیز حاکی از این اقدام است.

این والدین دانش‌آموز کاشانی با بیان اینکه مشارکت مردمی امری اختیاری است، ابراز داشت: متاسفانه مدرسه مد نظر ما این اقدام را به اجبار به خانواده‌ها تحمیل می‌کند اما در ظاهر اقدامی داوطلبانه جلوه می‌دهد.

حسین یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه بنده دو پسر دارم، اظهار داشت: برای ثبت‌نام فرزندانم در یکی از مدارس دولتی کاشان نزدیک به محل سکونت خود اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام مدرسه به ازای هر فرزند مبلغ 350 هزار تومان از ما به عنوان شهریه مطالبه کرد، افزود: وضعیت مالی من در شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بتوانم این مبلغ را پرداخت کنم.

والی دانش‌آموز کاشانی با بیان اینکه تنها مبلغ شهریه یکی از فرزندانم را پرداخت کردم، ابراز داشت: مسئولان مدرسه تنها یکی از فرزندانم را در مدرسه ثبت‌نام کردند و از ثبت‌نام فرزند دیگر به دلیل عدم پرداخت شهریه ممانعت کردند.

علیرضا دیگر والی دانش‌‌آموز کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه هزینه مدارس را نیز از جیب والدین دانش‌آموزان می‌گیرند، اظهار داشت: این کار یک اقدام غیرقانونی است اما برای قانونی کردن آن برچسب مشارکت مردمی به آن می‌زنند.

وی با بیان اینکه دریافت اجباری وجه از والدین مشارکت مردمی نیست، افزود: به هر قسمتی از آموزش و پرورش نیز رجوع کردیم به نتیجه نرسیدیم و مجبور به پرداخت مبلغ اعلامی از سوی مدرسه هستیم.

این والی دانش‌آموز کاشانی با بیان اینکه اگر این مبلغ را پرداخت نکنیم از ثبت‌نام فرزندمان خودداری می‌کنند، ابراز داشت: به غیر از این هزینه باید هزینه لباس فرم و ملزومات تحصیل را اضافه کرد که در این شرایط هزینه زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه شرط پول گرفتن برای ثبت‌نام دانش‌آموزان غیرقانونی و غیرشرعی است، اظهار داشت: خانواده‌ها می‌توانند در هزینه مدارس مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت در هزینه مدارس با اقناع و علاقه امر پذیرفتنی است، افزود: دانش‌آموزی اگر به دلیل عدم پرداخت مبلغ از ثبت‌نام او خودداری شود امر پذیرفتنی نیست و مدارس نباید به این دلایل از ثبت‌نام دانش‌آموزان خودداری کنند.

وزیر آموزش و پرورش: ‌اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شروع شد/ مدارس حضوری خواهند بودچرا "دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی" از جمع برترین‌های کنکور حذف شده‌اند؟!90 درصد مدارس غیردولتی استان گلستان استحکام بنا ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مشارکت مردم در مدارس امری اختیاری است، ابراز داشت: هزینه مدارس اعتبار قابل توجهی نیاز است و مشارکت والدین می‌تواند بخش قابل توجهی از دغدغه مسئولان مدارس را بکاهد.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی مدارس دولتی گفت وگو با خبرنگار تسنیم والدین دانش آموز مدارس دولتی آموزش و پرورش ثبت نام فرزند مشارکت مردمی آموز کاشانی دانش آموزان هزینه مدارس عنوان شهریه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان در رشت، با بیان اینکه ایثارگری‌های جبهه مقاومت باید برای نسل جدید بازگو شود، گفت: شهدا با نثار خون خود، مظلومیت را به پرچم اصلی آزادی خواهان جهان تبدیل می‌کنند.

وی یکی از اهداف اصلی از برگزاری کنگره شهدای را زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ارائه الگوی رفتاری مناسب به جوانان و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار در جامعه دانست و افزود: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی، بازخوانی عملیات و رزمایش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای کیفی و ماندگاری اجلاسیه‌های شهرستانی از مزیت‌های کنگره ملی شهدای گیلان است.

استاندار گیلان هم در این نشست با اشاره اهمیت برگزاری کنگره شهدا در گیلان، گفت: با برگزاری این کنگره‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، می‌توانیم یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را برای نسل دهه ۸۰ و ۹۰ که جنگ را ندیدند زنده نگه داریم. 

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کرد، افزود: استاندار شهید و یا شهیده انیس نوری که به دست منافقین شهید شدند تا شهدای مدافع حرم که بی هیچ چشم داشتی قدم در راه شهادت گذاشتند از جمله این شهدا هستند.

همچنین در این نشست، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: قبل از برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان که شاید ۱۰ روز طول بکشد اجلاسیه‌ها متعددی برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره انجام شده است.

سردار دامغانی افزود: با برگزاری باشکوه این کنگره و ادای حق شهدای گیلان، تاثیر آن را در فضای عمومی استان شاهد خواهیم بود.

همچنین در این نشست ملک علیپور ، رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان از آمادگی برای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان خبر داد و گفت: با توجه به آسمانی شدن تعداد زیادی از والدین شهدای گیلان از نخستین کنگره ۸ هزار شهید گیلان تا به امروز ، تلاش می‌کنیم با نصب عکس والدین شهدا در کنار عکس هر شهید در کنگره دوم و ارج نهادن به این والدین صبور و فداکار، برای خانواده‌های معظم شهدا خاطره خوبی ایجاد کنیم.

محمدرضا داوطلب، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت : امیدواریم با حرکت جهادی برای برگزاری کنگره دوم، این کنگره را با مشارکت ارزشمند مردم، بهتر و باشکوه‌تر از کنگره اول برگزار کنیم.

همچنین ابراهیم نجفی ، رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ۱۳ نماینده گیلان هم در برگزاری هرچه بهتر این کنگره مشارکت خواهند کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان با توجه به وظایف خود در برگزاری این کنگره همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا