Web Analytics Made Easy - Statcounter

سئول ضمن بیان این مساله که احتمال عملیاتی شدن سپر دفاع موشکی ساخت آمریکا "غیرقابل مذاکره" است، ضربه‌ای به تلاش‌های چین برای وادار ساختن رئیس جمهوری کره جنوبی در پیروی از سیاست رئیس جمهوری سابق در منع استقرار این سامانه دفاعی کشید.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، یکی از مقام‌های ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، تصمیم درباره استقرار سیستم‌های دفاع موشکی تاد ساخت کمپانی آمریکایی لاکهید مارتین مساله‌ای مربوط به دفاع کره جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی  تلاش‌ها را برای عادی سازی عملیات پایگاه آمریکایی در شهر "سئونگجو" در جنوب این کشور که سیستم‌های تاد در آن مستقر است، تسریع کرده است.

چین تلاش می‌کند تا بر سیاست مربوط به دولت مون جائه این، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی در عدم صدور مجوز برای استقرار سیستم‌های تاد بیشتر در این کشور تاکید کند.

دولت قبلی کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ این سیاست را مطرح کرد چون قصد داشت محدودیت‌های تجاری چین را که پس از تحویل نخستین سامانه دفاع موشکی به عنوان بخشی از تلاش‌های تحت رهبری ایالات متحده برای مقابله با گسترش هسته‌ای کره شمالی اعمال شده بود، حل کند.

رئیس جمهوری کنونی کره جنوبی اما وعده داده که سیستم کنونی تاد در کشورش به طور کامل عملیاتی می‌شود و همچنین یک واحد دیگر از این سیستم را هم در منطقه سئول مستقر می‌کند. پکن اما مخالف این سپر دفاع موشکی است چون یک رادار قدردتمند دارد که می‌تواند از سیستم‌های موشکی چین جاسوسی کند.

این سامانه دفاع موشکی بیانگر جدیدترین تعهد یون سوک یول در تقویت روابط امنیتی با آمریکا و ژاپن و اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر در قبال کره شمالی و چین است. این اخبار در حالی منتشر شده که عملیاتی شدن نخستین سیستم دفاعی موشکی تاد به برگزاری اعتراضاتی در نزدیکی محل استقرار آن منجر شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی چین رئیس جمهوری دفاع موشکی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند

به گزارش پارس نیوز، سیتروئن C5 Aircross توسط سایپا به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخصات این خودرو برای عرضه در بازار ایران از سوی سایپا اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به بازار ایران راه پیدا کند که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

امکانات رفاهی Citroen C5 Aircross 

از امکانات رفاهی این خودرو نیز می‌توان به سامانه استارت/ استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، جک برقی صندوق عقب به‌همراه سنسور پایی،، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها و دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D اشاره کرد.

​امکانات ایمنی سیتروئن ایرکراس سی ۵

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی نظیر سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشت ایربگ ایمنی، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالای اتوماتیک (IHC)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.

 

منبع: گجت‌نیوز

دیگر خبرها

  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران