Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:59:00 GMT

ویژگی‌های منحصربه‌فرد نبشی برای سازندگان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۰۰۳

ویژگی‌های منحصربه‌فرد نبشی برای سازندگان

نبشی در صنایع ساختمان‌سازی و در مقاوم‌سازی کلیه‌ سازه‌های تولیدی، ساخت چهارچوب‌ها، تکیه‌گاه‌ها، قفسه‌بندی، بادبندها، اسکلت سازه‌های فلزی، فونداسیون‌ها، زیباسازی و تزیین ساختمان‌ها و همین‌طور اتصال ستون‌ها در پروژه‌های مختلف سد سازی کاربرد دارد. از مزایای استفاده و به‌کارگیری نبشی در ساخت‌وساز، می‌توان به بهبود کیفیت پروژه‌های ساختمانی اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه قیمت نبشی و سایر محصولات آهنی

برای بررسی ویژگی نبشی در ساخت ‌و ساز، ابتدا می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره داشت که در مقایسه با سایر محصولات فولادی، قیمت پایین‌تری دارد؛ این قیمت مناسب موجب شده تا این محصول به‌عنوان جایگزینی بسیار مناسب برای محصولات گران ‌قیمتی هم‌چون آلومینیوم، کامپوزیت و غیره استفاده شود. توصیه می‌شود از نبشی‌ها با توجه به کاربردشان و برای انجام پروژه‌هایی که به استقامت بالا نیاز دارند، استفاده شود؛ البته ‌هزینه تمام شده پایین نبشی نیز آن را برای بسیاری از پروژه‌‎هایی که با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستند، مناسب کرده است.

کاربرد انواع نبشی

نبشی‌ها کاربردهای متنوعی داشته و با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که دارند، در پروژه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. از آن‌ها برای ساخت پلکان‌ها، پایه‌های ستونی مختلف، دکل‌ها، خرپاها، پایه فنس، سقف‌هایی مانند سقف شیروانی و از همه مهم‌تر برای جلوبندی و پشت‌بندی بین ستون‌ها استفاده می‌شود. به‌کارگیری نبشی در اتصالات اجزای مختلف سازه، موجب تقویت سازه شده و برهمین اساس برای دیوارهای داخلی، خارجی و نمای ساختمان کاربرد دارد. نبشی‌ها در پروژه‌های هنری و برای انجام کارهای ظریف‌تر نیز استفاده می‌شوند؛ اتصال اجزا و قطعات کوچک‌تر در مجسمه‌ها و برخی وسایل دکوری، از کاربردهای نبشی در حوزه هنر است.

ویژگی انواع نبشی

 

 از دیگر ویژگی نبشی در ساخت و ساز، می‌توان به آسان بودن روش کار با نبشی اشاره نمود. کار با انواع نبشی آسان بوده و فقط به کمی تجربه در جوشکاری و آشنایی با ابزارهایی مانند ابزارهای جوشکاری و کنده‌کاری فلزات نیاز دارد. از طرفی نیز سفت ‌و سخت بودن نبشی موجب شده تا بتوان به‌راحتی روی این محصول کنده‌کاری نمود و آن را به شکل دلخواه درآورد. هم‌چنین می‌توان این محصول را به‌راحتی با یک دستگاه خردکن به قطعات کوچک تقسیم کرد و یا با استفاده از یک گیره آهنگری، آن را راحت خم نمود. عملیات جوشکاری نبشی با استفاده از یک ماشین جوشکاری ارزان‌قیمت امکان‌پذیر است و به‌این‌ترتیب می‌توان از نبشی‌ها برای ساختارهای پیچیده‌تر نیز استفاده کرد.

مقاومت بالای آن

بارزترین ویژگی نبشی در ساخت‌وساز، مقاوم بودن آن است. نبشی‌ها به‌راحتی تا زاویه ۹۰ درجه در امتداد طول خود خم می‌شوند؛ ازاین‌رو در قسمت‌هایی از ساختمان که به استحکام بالایی نیاز است، بکار گرفته می‌شوند. انواع نبشی‌ها در مقایسه با دیگر محصولات هم‌چون چوب و کامپوزیت، دوام زیادی داشته و بر این اساس برای قفسه‌بندی و نگهداری کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متفاوت بودن وزن انواع نبشی

نبشی از لحاظ وزن، ضخامت، استاندارد، جنس و روش تولید به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال نبشی پرسی و نبشی فابریک دو نمونه از انواع نبشی بر اساس روش تولید هستند. این محصول بر اساس وزن نیز در دو دسته نبشی سبک و سنگین قرار می‌گیرد و وزن نبشی، عاملی تعیین‌کننده در تولید و کاربرد آن خواهد بود. اغلب نبشی‌ها در مقایسه با دیگر محصولات فولادی و چوبی و با قدرت مشابه، وزن کمتری دارند و چون در وزن‌های مختلف تولید می‌شوند، از گستره‌ی کاربری بالاتری برخوردار هستند. نبشی‌ها در هر پروژه‌ای که وزن و مقاومت برای آن در اولویت باشد، به کار گرفته خواهند شد.

 نبشی و نگهداری آسان آن

در صورتی که روش اجرای کار به نحو صحیح انجام شود و مواردی هم‌چون جوشکاری، مهروموم کردن و رنگ زدن آن‌ها به‌طور صحیح اجرا شود، نگهداری نبشی کاملاً راحت و آسان خواهد بود. بایستی دانست نبشی‌ها درصورتی‌که فاقد پوشش باشند، به‌راحتی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند؛ ازاین‌رو لازم است بسیار دقت شود تا در پایان کار، قسمت‌هایی که از نبشی فولادی در آنان استفاده ‌شده، با فرایندهایی مثل رنگ زدن و یا راهکارهای دیگر پوشش داده شوند.

 تولید نبشی در سایزهای مختلف

در ادامه بررسی ویژگی نبشی در ساخت و ساز، می‌توان گفت نبشی‌ها در سایز و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و سایز و ابعاد نبشی، تعیین‌کننده نوع و کاربری آن خواهند بود. نبشی‌ها ضخامت‌های مختلف داشته و میزان طول بال‌های آنان متفاوت است. این محصول با دارا بودن تنوع در سایز، به شما این امکان را می‌دهد تا در پروژه‌های مختلف یک ساختار پرقدرت با استحکام بسیار بالا داشته باشید. متداول‌ترین ضخامت‌های نبشی از یک‌هشتم اینچ شروع شده و تا بیش از یک اینچ خواهد رسید؛ عرض و ارتفاع آن نیز از نیم اینچ تا ۹ اینچ خواهد بود.

قابل‌دسترس بودن نبشی

اغلب کارخانه‌های فولاد کشور، نبشی تولید می‌کنند و نبشی‌های وارداتی موجود در بازار نیز اغلب از کشور روسیه است. مراکز فروش محصولات فولادی، مغازه‌های جوشکاری، مغازه‌های ابزار فروشی، سایت‌های مرجع و معتبر فروش آنلاین محصولات فولادی و ... از جمله فروشگاه‌هایی هستند که می‌توان به‌راحتی و بدون محدودیت از آن‌ها نبشی مورد نیاز خود را خریداری نمود. ذکر این نکته ضروری است که برای اطمینان بیش‌تر و برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تا جایی که می‌توانید از مراکز معتبر و شناخته شده خریداری نمایید.

قابل بازیافت بودن نبشی

بازیافت پذیر بودن محصولات فولادی، یکی از مهم‌ترین ویژگی نبشی در ساخت ‌و ساز است که سبب شده تا این محصول به‌طور گسترده مورداستفاده قرار بگیرد. نبشی‌ها به دلیل مقاومت و طول عمر بالایی که دارند، سال‌های سال در پروژه‌ها و سازه‌های مختلف کاربرد دارند. این محصولات می‌توانند به‌راحتی به محصولات جدید تبدیل ‌شده و یا مجدد به همان شکل اول درآمده و به کار گرفته شوند. نبشی قابلیت آن را دارد که به‌راحتی ذوب شود، پالایش شود و یا در تولید محصولات فولادی جدید استفاده شود؛ این فرآیند موجب کاهش ایجاد زباله‌های صنعتی شده و به محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

کلام آخر

با توجه به مزایا و ویژگی نبشی در ساخت و ساز، این محصول را می‌توان یکی از متریال‌های مهم ساختمان سازی برشمرد. نبشی در اغلب کارخانه‌های ایران تولید شده و باکیفیت عالی و قیمت مناسب روانه بازار می‌شود. از معتبرترین تأمین‌کنندگان محصولات فولادی می‌توان شرکت پیوان را نام برد که می‌توانید برای مشاهده قیمت روز نبشی به این لینک https://pivan.co/product-category/angel/  مراجعه کنید و لیست قیمت به روز انواع نبشی را مشاهده کنید. این مجموعه در تلاش است تا علاوه بر موفقیت کسب‌شده در بازارهای سنتی، در بازار آنلاین نیز موفق و پیشرو باشد؛ لذا شرکت پیوان برای کسب رضایت مشتری و به‌ عنوان مرجعی معتبر در بازار فولاد ایران، امکانات اختصاصی رایگانی را برای خریداران و علاقه‌مندان این حوزه در سایت خود فراهم آورده است که می‌توانید از آنان استفاده کنید. در کنار این امکانات، مشاوران فروش ما نیز در کنار شما بوده و آماده ارائه‌ی بهترین خدمات به شما عزیزان هستند.

منبع: فارس

کلیدواژه: نبشی ها مقاومت قیمت محصولات فولادی پروژه ها انواع نبشی نبشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید

ایتنا - یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.
طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل منتظر عرضه نسل دهم این ساعت هستند که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و مورد انتظاری وارد بازار خواهد شد.
  نوار مغناطیسی جدید
مدل آینده قرار است دارای یک سیستم نوار مغناطیسی جدید باشد که می‌تواند به این معنی باشد که باندهای اپل واچ موجود ممکن است با طراحی جدید سازگار نباشند و بند‌های مغناطیسی می‌توانند طراحی نازک‌تر و تغییرات باند را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.
  باتری بزرگتر
یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.

یک مادربرد کوچک‌تر احتمالاً فضای بیشتری را برای باتری بزرگ‌تر و همچنین سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند.

    فناوری نمایشگر پیشرفته
مدل بعدی اپل واچ با امکان معرفی صفحه نمایش 2.1 اینچی "microLED" جدید نیز شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری نمایشگر و رنگ‌های زنده خواهد بود.

اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که اپل ممکن است اندازه‌های مختلف نمایشگر را در نظر بگیرد و بدنه ساعت را با حاشیه‌های نازک‌تر دوباره طراحی کند.
  فشار خون را کنترل کنید
جدای از بحث زیبایی شناسی، نشت اطلاعات نشان می‌دهد که اپل واچ آینده تعداد زیادی ویژگی‌های سلامتی جدید را به همراه خواهد داشت، که ممکن است شامل ویژگی مورد انتظار سنجش فشار خون باشد که اولین در نوع است.

در صورت فشار خون بالا، اپل واچ توصیه می‌کند که با پزشک مشورت کنید یا از یک دستگاه فشارسنج سنتی برای بدست آوردن خوانش های دقیق استفاده کنید و ثبت علل احتمالی را تشویق می‌کند.

    تشخیص آپنه خواب
اپل واچ احتمالا یکی دیگر از ویژگی‌های سلامتی را نیز ارائه می‌کند که تشخیص آپنه خواب است، طبق اطلاعات فاش شده که نشان می‌دهد این ساعت الگوهای خواب و تنفس کاربران را برای ارزیابی احتمال آپنه خواب تجزیه و تحلیل می‌کند و به آنها توصیه می‌کند در صورت نیاز به مشاوره پزشکی مراجعه کنند. لازم است.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳