Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر صفریان جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ضمن قدردانی از طراحان، هنرمندان و استاد کاران دست اندرکار نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) مشخصات این نیم را به صورت زیر تشریح کرد.

سازه چوبی نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (ع) از چوب ساج با ماندگاری ۴۰۰ ساله تهیه شده، وزن تقریبی این سازه ۷۵۰ کیلو گرم است و از ۱۴ هنر ایرانی -اسلامی در ساخت آن بهره گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخار ساخت دو نیم ضریح در قسمت‌های زنانه و مردانه نصیب مردم متدین و ولایتمدار استان مرکزی شده که نیم ضریح بخش خواهران سال گذشته پس از ساخت، نصب شده است و نیم ضریح دوم هم پس از ساخت برای نصب در بخش برادران ارسال خواهد شد.

این سرداب مقدس منتسب به ائمه اطهار (ع) است و قداست خاصی دارد که در ۸۶ در بمب‌گذاری عناصر تکفیری آسیب دید که به همت دلدادگان اهل بیت (ع) مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

مردم استان مرکزی در امر ساخت و توسعه اعتاب مقدسه پیشگام بوده و هستند و امسال ساخت ۹۵ ستون و تامین بخشی از سنگ نمای صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی هم توسط مردم استان تامین می‌شود.

در برگزاری آیین عظیم پیاده‌روی اربعین هم، به استناد ستاد اربعین کشور مواکب استان در خدمات رسانی به زائران در شهر‌های کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا، کاظمین و مسیر‌های منتهی به این شهر‌های مقدس و در داخل کشور، پیشتاز هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرداب مقدس امام زمان عج سرداب مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم