Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تفاهمنامه ای که میان سازمان ثبت اسناد و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، اراضی در اختیار دستگاه های دولتی که به نهضت ملی مسکن داده نشود، به نام وزارت راه سند می خورد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع قانون حدنگار، عنوان کرد: تفاهم‌نامه امروز قبل‌تر در یک کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته بود و امروز کلیات آن به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه به دنبال اجرای چند موضوع مهم در کشور است؛ یکی از این مباحث، موضوع حدنگار است که از موضوعات مهم کشور است که می‌بایست با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سامان برسد.

وی افزود: مسأله دوم در این تفاهم‌نامه، موضوع نهضت ملی مسکن بود که در قانون جهش تولید مسکن به صراحت تاکید شده است که دستگاه‌های مختلف زمین‌های مورد نیاز طرح را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. اما برخی از دستگاه‌ها به دلایل مختلف و با استناد به قوانین دیگری از اجرای این تعهد استنکاف کرده‌اند و به هر حال بخش کمی از این موضوع اجرایی شده بود. با دستور اخیر رئیس جمهوری، می‌بایست زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این قانون تعیین تکلیف شود و اگر دستگاه‌ها زمین‌ها را در اختیار نگذاشتند، زمین‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی، سند بخورد.

قاسمی اضافه کرد: حتی در قانون تصریح شده که چنانچه مسئولان ذی‌ربط در وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام ندهند، جرایمی برایشان پیش‌بینی شده است؛ بنابراین ما وظیفه داریم که بر اساس قانون پیگیری کنیم که این زمین‌ها تأمین شود که بتوانیم طرح نهضت ملی مسکن را در سراسر کشور به‌خوبی به اجرا برسانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱.۵ میلیون واحد مسکونی، زمین تأمین شده و آماده بارگذاری است، گفت: اجرای این تعداد واحد شروع شده است و اجرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم در نقاط مختلف کشور، در دست بررسی است که ان‌شاءالله بتوانیم به کمک سازمان ثبت اسناد و املاک، سندها را بگیریم و بتوانیم کمبودمان را جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف زمین‌های موردنیاز برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور، درباره تأثیر انعقاد این تفاهم‌نامه در تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: اجرای این تفاهم‌نامه خیلی می‌تواند در اجرای قانون جهش تولید مسکن به ما کمک کند و سندها به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود و ما هم بتوانیم آنها را در اختیار مردم قرار دهیم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: رستم قاسمی ، سازمان ثبت اسناد ، اراضی ملی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رستم قاسمی سازمان ثبت اسناد اراضی ملی وزارت راه و شهرسازی سازمان ثبت اسناد نام وزارت راه تفاهم نامه نهضت ملی مسکن دستگاه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی