Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت قانون تولید و عرضه مسکن استفاده نکرده است، گفت: مدیران باقیمانده از دولت قبل دلیل تداوم مشکلات بخش مسکن هستند. - اخبار اقتصادی -

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که در دولت (دولت دوم روحانی) قبل هشدار دادیم مسیر تعریف شده برای مسکن به‌زودی این بخش را دچار بحران می‌کند و با قیمت‌های سرسام‌آور مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: وزیر وقت راه و شهرسازی اعتقاد داشت در کشور کمبود مسکن نداریم و توزیع مسکن مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان " وزیر اسبق راه و شهرسازی می‌گفت در تهران یک میلیون واحد خانه خالی داریم و در شهرستان‌ها خانه خالی نداریم" ادامه داد: این درحالی بود که هم در تهران و هم شهرستان‌ها خانه خالی داشتیم، اما این خانه‌ها، واحدهای لوکس بود و به درد اقشار هدف جامعه (متوسط به پایین) نمی‌خورد.

وی افزود: اما وزیر وقت تشخیص این را نداشت که واحدهای خالی در تهران جامعه هدف را پوشش نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که حدود 8 ماه است که قانون جهش تولید و عرضه مسکن ابلاغ شده است، اظهار کرد: اما در اجرا دوستان ما دچار مشکل شده‌اند. ساخت 4 میلیون مسکن یک مگاپروژه است، در مسکن مهر ما 2 میلیون واحد مسکونی را ساختیم. برای مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان منابع بانک مرکزی هزینه شد، امروز می‌خواهیم 4 میلیون مسکن بسازیم.

وی تاکید کرد: باید منابع مالی متناسب با ساخت سالانه یک میلیون مسکن باشد. ضمن این‌که زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها نیز با استفاده ابزار قانون در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت قانونی استفاده نکرده است، گفت: چند روز قبل وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه را دیدم و از وزیر پرسیدم -برای تامین زمین- چه کردید،  پاسخ داد که رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد گفته همه زمین‌های دولتی را به وزارت راه واگذار کنند. گفتم که نیازی به دستور رئیس‌جمهوری نیست چراکه قانون را داریم. دستگاه قضایی مسئول اجرای قانون است، اگر دستگاهی قانون را اجرا نمی‌کند با رئیس قوه قضاییه مکاتبه کنید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به دلیل عدم واگذاری زمین‌های دولتی به وزارت راه، این وزارتخانه می‌آید زمین‌های حاشیه شهرها را به شهر الحاق می‌کند. زمین‌هایی که آب، برق، جاده دسترسی و... ندارند.

رضایی کوچی با بیان این‌که با وجود قانون مترقی تولید مسکن اما در بدنه شاهد عدم اجرا هستیم، اظهار کرد: متاسفانه اراده اجرا وجود ندارد. وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییر کرده‌اند. رئیس بانک مرکزی نیز تغییر کرده است. در وزارت راه و شهرسازی نیز یک معاون داریم که در آستانه تغییر است و چندین بار به وزیر راه و شهرسازی گفته‌ام این بخش را سروسامان بدهد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن بازار مسکن نهضت ملی مسکن بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است،گفت:مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی با ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است. - اخبار اقتصادی -

ارسلان مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، اظهار کرد: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از 41 هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و 850 هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

وی بیان کرد: تاکنون 1500 پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از 48 هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی  زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

وی شهرک‌سازی در حریم شهرها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجرا طرح‌ نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی 57 شهرک مسکونی به مساحت بیش از 20 هزار هکتار و با ظرفیت ساخت 400 هزار واحد در کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این‌که یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن همانطور که از نام آن پیداست یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت