Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی صالحی فرماندار شهرستان فارسان گفت: در یک اقدام جهادی و در حداقل بازه زمانی ممکن چاه با کیفیت مناسب و استاندارد شرب توسط نیروهای آبفای بخش باباحیدر و با همکاری نیروهای آبفا خوزستان به مدار بهره‌برداری شهر باباحیدر اضافه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به بارندگی و سیلاب‌ها در روزهای گذشته در سطح استان مخصوصاً شهرستان چلگرد (کوهرنگ) اتفاق افتاد به همین دلیل چشمه آب کوهرنگ دچار کدورت بالا شده که باعث گردید که عزیزان در مجموعه‌های مختلف به این نتیجه برسند که آب کوهرنگ کیفیت شرب را ندارد و باید قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: در روزهای گذشته بعد از عاشورا تاکنون در سطح شهرستان خصوصاً در بخش بابا حیدر و تعدادی از مناطق بخش مرکزی شهرستان فارسان با راه‌اندازی چاه‌های محلی که وجود داشت بخشی از آب موردنیاز مردم تأمین شد و در بخش‌هایی از بالادست که به دلیل افت فشار یا دلایل دیگر امکان بهره‌برداری در منازل وجود نداشت تانکرها به‌صورت سیار مشغول آب‌رسانی هستند.
 
وی اظهار داشت: در یک اقدام جهادی توسط شرکت مهندسی آبفای کشور همکاران آبفای استان‌های معین قم، خوزستان و تهران جهت کمک‌رسانی مشغول هستند تا با به‌کارگیری ادوات و تجهیزات مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه بخش آباد شهرستان انشا الله بخشی از آب وارد مدار می‌شود.
 
صالحی تصریح کرد: اقدام مهم برجسته‌ای که توسط مهندسین در شرکت آبفای صورت می‌گیرد تلاش برای انعقاد، زلال سازی و تصفیه مخازن آب است تا اگر بار دیگر به‌مراتب یا دفعات دیگر مشکی به وجود آید از این مخازن استفاده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و دستگاه‌هایی آورده شده که با استفاده از این ظرفیت‌ها در روزهای آینده آب باکیفیت در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و برای آینده نیز اقدام بسیار مناسبی است که در صورت بروز مشکلات آن را رفع کنیم تنها از مردم عزیز تقاضامندیم مانند قبل همکاری کنند تا آب شرب در دسترس همه قرار گیرد
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ با این اقدام ۲۰ درصد به ظرفیت تأمین آب شرب باباحیدر اضافه گردیده است. ولی کماکان این شهر با کمبود آب مواجه بوده و تلاش‌های شبانه‌روزی تا رسیدن به نقطه مطلوب تأمین آب و برطرف شدن کدورت آب خط انتقال کوهرنگ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار