Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکنان عملیات دریایی و اچ‌اس‌ئی شرکت پایانه‌های نفتی خارک موفق به نجات سرنشینان و محموله ۴۰۰ تنی یک فروند لنج‌ باری در نزدیکی این جزیره شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک از نجات سرنشینان یک فروند شناور لنج باری به همراه محموله آن در نزدیکی این جزیره خبر داد و گفت: پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه و ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه با اعلام مرکز کنترل و ترافیک دریایی اداره بندر و دریانوردی خارک مبنی بر امدادرسانی به یک فروند شناور لنج باری به علت به گل زدن در جنوب اسکله پتروشیمی خارک و امکان غرق شدن شناور با توجه به آب گرفتگی شدید، بلافاصله کارشناسان و مهندسان فنی و دریایی اداره عملیات دریایی پایانه نفتی خارک با قید فوریت به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شناور «دوران» به همراه قایق «بهمن ۳» با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام و پس از دو ساعت تلاش و انجام اقدامات نجات از جمله تخلیه آب و مسدودسازی سوراخ‌های ایجاد شده در کف شناور از سوی غواصان موفق به نجات شناور و سرنشینان آن شدند.

رئیس پایانه نفتی خارک تصریح کرد: با توجه به آسیب بسیار به سکان و تعداد بالای سوراخ‌های کف و آب ورودی فراوان، کنترل و نجات شناور فوق در نوع خود عملیاتی بسیار سنگین و دشوار و پیچیده بود که با همت و تخصص و چابکی کارکنان سختکوش عملیات دریایی و اچ‌اس‌ئی صورت گرفت.

موسوی گفت: شناور یادشده، با ۶ خدمه از شارجه به سمت اروندکنار در حرکت بود که نزدیک جزیره خارک به علت به گل زدن دچار آب‌گرفتگی شدید و با وضع اضطرار مواجه شده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی نجات لنج غرق شدگی خارک عملیات دریایی نفتی خارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت