Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، 350 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اختصاص یافت.

فریدون فعالی امروز ۲۲ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: از این میزان اعتبار، حدود 180 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، 90 میلیارد تومان توسط صنایع استان کرمان، 30 میلیارد تومان توسط استانداری کرمان، 20 میلیارد تومان توسط وزارت نفت و 30 میلیارد دیگر از سوی وزارت میراث فرهنگی طی سال‌های 1401 تا 1403 تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در جلسات پیش از سفر، در نهاد ریاست جمهوری پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه تمام استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: این اعتبارات برای تکمیل موزه منطقه‌ای جیرفت، مرمت و ساماندهی باغات تاریخی کرمان (باغ شاهزاده ماهان- باغ موزه هرندی)، کمک به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم، ساماندهی و مرمت بازارهای تاریخی استان در نظر گرفته شده است.

فعالی به ساماندهی و مرمت بناها و مساجد تاریخی استان کرمان از محل اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ساماندهی موزه‌های استان، ساماندهی محوطه‌های تاریخی کنارصندل و تپه یحیی، تملک بناها و حرایم آثار تاریخی- فرهنگی، ساماندهی محوطه تاریخی قلعه دختر و اردشیر نیز از محل همین اعتبارات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت گردشگری روستای جهانی میمند، تکمیل زیرساخت گردشگری پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری قنات‌های اکبرآباد، قاسم‌آباد و گهرریز، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری استان و توسعه بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری بیابانی و ساماندهی کمپ کویری لوت نیز از پروژه‌های دارای اولویت بود که خوشبختانه اعتبار خوبی به این پروژه‌ها اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری استان، تکمیل مجتمع‌های گردشگری در سطح استان، تکمیل مجتمع‌های خدمات بین راهی و سرویس‌های بهداشتی در سطح استان، تجهیز و ساماندهی پایگاه‌های حفاظتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، طرح توسعه صنایع‌دستی با احداث بازارچه در شهرهای ثبت ملی استان از دیگر پروژه‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری به استان کرمان بود که برای تخصیص اعتبار مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و تکمیل خانه‌های خلاق صنایع‌دستی در سطح استان، مرمت، بازسازی ، تکمیل و تجهیز بازارچه دائمی صنایع‌دستی مرکز استان (خانه تاریخی اوشیدری شهر کرمان)، تدوین و اجرایی شدن سند راهبردی توسعه گردشگری استان، انجام مطالعات مربوط به شناسایی، مستندنگاری و ثبت در حوزه‌های آثار منقول و غیرمنقول میراث ملموس و همچنین میراث ناملموس استان نیز برای اجرایی شدن اعتبارات لازم را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میراث فرهنگی استان کرمان سفر رییس جمهور میلیارد تومان توسط تکمیل زیرساخت ایجاد و تکمیل ریاست جمهوری میراث فرهنگی استان کرمان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است