Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تدوین دستورالعمل استاندارد صید از آب‌های عمیق جنوب کشور در حال انجام است که پس از نهایی شدن و تصویب این دستورالعمل، صید فانوس ماهیان از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی سید حسین حسینی در گفتگویی از خروج 40 فروند شناور صید صنعتی فانوس ماهیان به کشور‌های دیگر جهت انجام فعالیت‌های صیادی خبر داد و افزود: این امر به معنای خروج سرمایه از کشور است که امیدواریم با عزم ملی برای اجرایی شدن دستورالعمل استاندارد صید در آب‌های عمیق به حفظ سرمایه در صنعت شیلات کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که هم اکنون حدود دو سال است که صید صنعتی فانوس ماهیان در آب‌های عمان تعطیل اعلام شده است، بیان داشت: قصد داریم با بازنگری در نحوه صحیح مدیریت صید از جمله ایجاد روش‌های صید استاندارد بر برداشت از ذخایر آب‌های عمیق دریای عمان متمرکز شویم.
رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: برآورد‌های صورت گرفته توسط مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی، ذخایر فانوس ماهیان دریای عمان را بیش از دو میلیون و 300 هزار تن اعلام کرده است.
وی اظهار داشت: برنامه سازمان شیلات ایران، برداشت حداقل 100 هزار تن از این ذخایر با اعمال مدیریت صحیح از آب‌های دریای عمان است که البته این میزان برداشت می‌تواند با توجه به انجام گشت‌های تحقیقاتی سال به سال افزایش یابد.
این مقام مسوول در سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد؛ با رعایت ملاحظات زیست محیطی و در نظر گرفتن مشکلات اجتماعی ناشی از تعطیلی صید فانوس ماهیان در منطقه جنوب کشور بتوانیم با جذب سرمایه گذاران و بهره برداران کاملاً ایرانی نسبت به صید این گونه ماهیان به طور مجدد اقدام کنیم.
به گفته وی در راستای تحقق این امر پروژه تدوین دستورالعمل استاندارد صید از آب‌های عمیق در حال انجام است که بلافاصله پس از نهایی شدن و تصویب این دستورالعمل، صید فانوس ماهیان از سر گرفته خواهد شد.
حسینی با اشاره به این که در گذشته 90 فروند شناور صید صنعتی فانوس ماهیان به صید در آب‌های عمیق دریای عمان اشتغال داشتند، اظهار داشت: از این تعداد شناور، هم اکنون 50 فروند در اسکله‌های جنوبی کشور پهلو گرفته‌اند و 40 فروند مابقی جهت صید در آب‌های عمیق به کشور‌های دیگر رفته‌اند.
وی در خصوص وضعیت بیکاری صیادان فانوس ماهیان، گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از این صیادان بیکار هستند، اما امیدوارم با تدابیر در حال انجام مشکلات صیادان نیز با دریاروی مجدد به زودی برطرف شود.
رئیس سازمان شیلات با تاکید بر اینکه شناور‌های چینی دیگر در دریای جنوب اقدام به صید فانوس ماهی نمی‌کنند، عنوان کرد: برنامه‌ای داریم که صید این ماهی‌ها توسط کشتی‌ها و شناور‌های کاملاً ایرانی انجام شود که در آن از نیرو‌ها و خدمه‌های ایرانی استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه برداشت ماهی از قسمت‌های عمیق دریا از لحاظ علمی درست و منطقی است، گفت: این بار با اصلاح مدیریت و ناوگان‌های مناسب ایرانی و حتی خدمه‌های ایرانی که سیستم‌های پیشرفته در سطح بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندارد دستورالعمل استاندارد سازمان شیلات ایران فانوس ماهیان آب های عمیق دریای عمان صید فانوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه