Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@08:07:11 GMT

مذاکراتی با ایران در خصوص افزایش واردات گاز داریم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۶۲۷

مذاکراتی با ایران در خصوص افزایش واردات گاز داریم

سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور مذاکراتی با طرف ایرانی برای افزایش واردات گاز دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از الفرات، احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور درخصوص افزایش واردات گاز از ایران برای روشن کردن نیروگاه‌های برق با طرف ایرانی رایزنی می‌کند.

وی گفت: پس از پرداخت بدهی‌های گازی به ایران میزان واردات گاز به ۴۵ میلیون متر مکعب رسید اما نیاز فعلی ما به گاز ۵۰ تا ۵۵ میلیون متر مکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبادی پیش از این نیز در اظهاراتی گفت: میزان تولید انرژی در عراق اکنون تقریباً روزانه ۲۰ هزار مگاوات است و این میزان همچنان نیازهای عراق را برآورده نمی‌کند و ما همچنان منتظر افزایش واردات گاز برای افزایش تولید هستیم. عراق تمام مبلغ بدهی‌های معوقه را به ایران پرداخت کرد و به طرف ایرانی اعلام کردیم که ما روزانه به ۵۰ الی ۵۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم اما میزان رسیده به ما اکنون ۴۰ میلیون متر مکعب است و به محض اینکه واردات گاز افزایش یابد وارد مدار نیروگاه‌های تولید برق خواهد شد و تولید ما بالا خواهد رفت.

سخنگوی برق عراق خاطرنشان کرد: اگر ایران روزانه بالاتر از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به ما بدهد تولید ما روزانه به ۲۴ هزار مگا وات خواهد رسید و ما منتظر این امر هستیم، ما تماس‌های مداومی با وزارت انرژی ایران در این زمینه داریم.

احمد موسی همچنین اعلام کرده بود: وزارت برق عراق تماس‌هایی در خصوص افزایش صادارت گاز ایران به این کشور به منظور فعال کردن نیروگاه‌های تولید انرژی با طرف ایرانی دارد و اکنون میزان صادرات افزایش یافته است و به روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است. عراق رایزنی‌هایی با طرف ایرانی در راستای افزایش تدریجی صادرات گاز دارد و طرف ایرانی نیاز عراق را درک می‌کند. ما اکنون به ۵۰ تا ۵۵ متر مکعب گاز ایرانی نیاز داریم و امیدواریم که از طریق تماس و رایزنی با ایران به این میزان برسیم.

کد خبر 596056

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شبکه برق ایران عراق وزارت نیرو نفت و گاز واردات گاز از ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افزایش واردات گاز میلیون متر مکعب طرف ایرانی برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد وضعیت سدهای استان را تشریح کرد و گفت: سد چمشیر در بارندگی‌های اخیر ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش حجم داشته و سد کوثر گچساران سرریز کرد. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یاسوج اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر 20 میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از 730 میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به 9 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز 14 فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را 60 متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با 102 مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران 580 میلیون متر مکعب بوده که  آب 2.5 میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم 20 شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج 10 میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش‌ اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان 127 میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان 1436 میلیمتر بوده است‌.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از 703 میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سد کوثر گچساران پر شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • سد کوثر پر شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز