Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، نمایش «آناتول» به کارگردانی رضا دشتکی از شامگاه پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه اجرای خود را در عمارت نوفل‌ لوشاتو آغاز کرد. در ابتدای این اجرا، رضا دشتکی گفت: در روزهایی به سر می‌بریم که هنر تئاتر از طرف آدم‌ها و بخش‌های مختلفی مورد حمله قرار می‌گیرد. حضور شما در چنین شرایطی مایه خشنودی است، ‌چراکه تئاتر چیزی جز اجرای اثری خلاقه و تماشای آن توسط شما مخاطبان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در وضعیتی هستیم که روز به روز شرایط برای زندگی سخت‌تر می‌شود و چه بسا در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که هنر جزو الویت‌های زندگی مردم باشد. بنابراین روز به روز تعداد هنرمندان مستقل و مخاطبان آن کاهش پیدا می‌کند.

دشتکی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: ما نیز همچون بسیاری از گروه‌هایی که در این سال‌ها در پی تحقق رویای خود بودند، بی‌آنکه به نتیجه فکر کنیم، سعی کردیم اجرایی را به صحنه ببریم و رویای خود را با شما شریک شویم. امروز رویای ما با حضور شما تحقق پیدا می‌کند و این مایه خشنودی است. تئاتر مستقل جز حمایت من و شما راه نجاتی ندارد. نمایش «آناتول» را به هنر تئاتر تقدیم می‌کنم و آرزو دارم که بهترین‌ها برای این هنر مظلوم رخ دهد.

نمایشنامه «آناتول» اثر نویسنده بریتانیایی آرتور شنیتسلر بوده که در سال ۱۸۹۷ میلادی نگاشته شده است. رضا دشتکی ۲ سال پیش متن این اثر را ترجمه و از یک سال پیش تمرینات برای آماده سازی این اجرا را آغاز کرده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: آناتول؛ گویی چندین مرد است که در یک کالبد فشرده شده. با تمام کمبودها، احساسات و خاطره‌هایشان ...

پارسا امینایی، علی اسدی، زینب ایزدپناه، الهام جدی، شیما حکیم پور، رضا دشتکی، مهدی داوودی، زایا دیوید، پیام رضوانی، محمد صادقی، محمد عباسی، سارا عرب‌زاده، سجاد پیشرویان، امین مهدی‌خانی بازیگرانی هستند که هر شب در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«آناتول» به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۱:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر در سالن نوفل‌ لوشاتو است.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به پیام ‌رضوانی دستیار و مشاور کارگردان، سعید ‌حسنلو طراح صحنه، رهی علی بالایی طراح نور، مریم اسکویی طراح لباس، مائده غلامی طراح گریم، حمید فراهانی طراح پوستر و بروشور، میثاق حیوری گروه هنری چیدا (انیماتور)، کیمیا زارع دستیار گریم، مهدیس احمدی و سیاوش غلامی مجریان گریم، صدرا ‌صباحی روابط عمومی و تبلیغات و حامد ‌قریب مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.

کد خبر 5562024 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: نوفل لوشاتو تئاتر ایران حمید فراهانی محمد صادقی علی اسدی محرم 1401 تئاتر ایران موسیقی ایرانی روایت محرم فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر شبکه پنج سیما خانه هنرمندان ایران کارگردان تئاتر ابراهیم قنبری مهر هوشنگ ابتهاج برنامه تلویزیونی آلبوم موسیقی درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش - سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با عنوان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو