Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز استان هرمزگان بر لزوم مرمت و آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی های جزیره هرمز به عنوان نماد استعمار ستیزی ملت ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، علیرضا احمدی منش در جلسه کارگروه گردشگری معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه ای مردم تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی منش با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزئی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می شوند، بیان داشت: صدها اثر تاریخی استان باید به عنوان اثر ملی ثبت شوند و با فعال سازی یگان های حفاظت و پشتیبانی نهادهای مردمی و سمن ها، حفظ، مرمت و معرفی آنها به جهانیان در دستور کار قرار گیرد.

وی با ابراز تأسف شدید از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز ، افزود : باید این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته ترین نمادهای استعمارستیزی ملت ایران هرچه سریعتر بازسازی شود. 

دادستان مرکز استان هرمزگان ، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی ها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.

این مسئول،  تصریح کرد: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق توریستی، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان، در آمد مردم بومی منطقه نیز افزایش می یابد، بنابراین دستگاه قضایی این مهم را به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه از متولیان گردشگری استان پیگیری و مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادستان حریم آزاد سازی قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز برنا هرمزگان استان هرمزگان قلعه پرتغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.
دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • خانه پیرمردی که بعد ۵۱ سال سند دار شد
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز