Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@04:30:39 GMT

همه فرودگاه‌هاي کشور سند‌دار مي‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۹۳۵

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:همه فرودگاه های کشور سنددار می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، امروز آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با محوریت قانون جامع حدنگار ( کاداستر) برگزار شد.
حسن بابایی در این مراسم گفت: طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت مردمی است و از اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسهیل و تسریع صدور اسناد برای طرح نهضت ملی مسکن در امتداد نهضت خدمت‌رسانی دوران تحول و تعالی قوه قضاییه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور تکمیل بانک اطلاعات زمین و تحقق طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کند؛ باتوجه به اینکه عمده مدیریت زمین در اختیار وزارتخانه راه است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان‌های ثبت اسناد در تمامی استان‌ها دستور داد که به تبصره 1 ماده 10 قانون جهش تولید مسکن عمل کند.
بابایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باتوجه به اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگار مکلف است به وظایف قانونی خود عمل کرده و در اولین فرصت نسبت به صدور سند اقدام کند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تعویض اسناد دفترچه‌ای به حدنگار از مباحثی است که در تفاهم‌نامه مطرح شده است.
بابایی با اشاره به اینکه در اسرع وقت نسبت به مستندسازی و صدور سند باید اقدام کنیم. تصریح کرد: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه‌ها که هنوز سند حدنگار صادر نشده یا تثبیت برای صدور سند انجام نشده است؛ نسبت به تثبیت سازی و صدور اسناد مالکیت به نام دولت اقدام کنیم و به محض اینکه مستندات از سمت وزارت راه ارائه شد اقدام خواهیم کرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در بسیاری از اراضی که جزو بافت شهری قرار گرفته‌اند ولی هنوز سندی برای آن‌ها صادر نشده است لازم است که در اسرع وقت نسبت به صدور سند اقدام شود.
بابایی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به بافت‌های فرسوده مکلف است اسناد را به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل کند ادامه داد: صدور سند برای تمامی فرودگاه‌های کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم و در تفاهم‌نامه‌ نیز این مسئله را قید می‌کنیم؛ همچنین در خصوص بحث زمین‌خواری و جرایمی که در مورد زمین انجام می‌شود، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است که با همکاری دستگاه‌ها نسبت به مستندسازی صدور سند مخصوصاً اراضی دولتی اقدام کند.
بابایی گفت: امیدواریم که انعقاد این تفاهم‌نامه گام بلندی برای تثبیت و مستندسازی اراضی دولتی باشد همچنین جلسات به صورت فصلی تشکیل و گزارش‌هایی ارائه شود.
وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک نسبت به صدور 400 هزار ملکی که سندی برای آن صادر نشده است، اقدامات صورت بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: پرونده‌های سنگینی در زمینه زمین وجود دارد که باید حل شود به طوری‌ که 46 هزار پرونده در دادگاه‌های کشور مرتبط با اختلاف ملکی است، لذا خواستاریم که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک ویژه‌ای کند.
قاسمی افزود: تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت راه و شهرسازی، بحث حدنگار که جزو ضروریات کشور است را به دنبال دارد همچنین نهضت ملی مسکن نیز در این تفاهم نامه مطرح شده تا زمین‌های مورد نیاز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوارم با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بتوانیم وضع زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی را مشخص کنیم.
قاسمی از قوه قضاییه به دلیل همکاری در حوزه زمین نیز تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سند دار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن تفاهم نامه صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان  در همایش فرمانداران استان کرمان  با تاکید برتثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ۹۹/۷ درصد از اراضی ملی استان، در بخش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و دستگاه‌های دولتی، بخشی از کار بر زمین مانده که متقاضی‌محور بودن و فرادستگاهی بودن حدنگاری عوامل عمده این مسئله هستند.

 هاشمی با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیر حضوری و بر پایه هوش مصنوعی در سایه توسعه حدنگاری و صدور اسناد رسمی گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی  الکترونیک انجام و در حوزه استعلامات نیز به دلیل ایجاد دفتر الکترونیک در اسناد تک‌برگ، ۸۱ درصد استعلامات دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌صلاح به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

او با اشاره به نقش حدنگاری اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و شعار سال، به اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۵۴۳ هزار هکتار از اراضی تداخلی استان، تا کنون برای۲۱۱ هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته و برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان استان، پارسال برای ۱۰۰ هزار از اراضی زراعی قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده و برای باقیمانده اراضی نیز اعتبار ویژه‌ای برای استان کرمان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین با اشاره به وجود مشکلات ثبتی قدیمی و سابقه‌دار در برخی شهرستان‌ها گفت: مقرر شد کمیته حل معضلات ثبتی با هدف شناسایی مشکلات ثبتی، در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل تا پس از شناسایی و احصاء معضلات ثبتی ریشه‌دار که حل آن نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است، موارد حسب مورد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان برای اتخاذ راهکار مطرح شود.

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال