Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:04:35 GMT

فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم ور دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۳۵۱

فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم ور دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی لعل بار اظهار کرد: روز گذشته شخصی در هنگام خرید و فروش مجسمه‌های تاریخی جعلی با همکاری عوامل کلانتری ۱۳ شهر نیم‌ور دستگیر شد.

وی افزود: با ارسال اشیا عتیقه کشف‌شده به اداره کل‌میراث‌فرهنگی استان و کارشناسی انجام‌شده مشخص شد که مجسمه تقلبی است و متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد که قصد فروش اشیا عتیقه را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری محلات تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.

لعل‌بار ضمن تشکر از درایت و همکاری بسیار خوب کلانتری شهر نیم ور در مبارزه با قاچاقچیان میراث فرهنگی گفت: پرونده این متهم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شده است.

کد خبر 5561879

منبع: مهر

کلیدواژه: کشف اشیاء عتیقه کشف عتیقه میراث فرهنگی محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا عاشورا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار عکس استانها آمار کرونا ماه محرم مراسم عزاداری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند

پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت ۲ متهم به قتل در شهرستان آمل خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند.

او افزود: طبق تحقیقات انجام شده، متهمان، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستا‌های شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

پوریانی گفت: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: پس از کسب خبر، مامورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی گفت: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمان را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی شدند و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضایی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند