Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان شهردار سمنان وعده داد: تا تکمیل همه پروژه‌های نیمه‌تمام شهری، هیچ پروژه کلان شهری در مرکز استان آغاز نخواهد شد.

سید علی مرتضی‌نژاد 22مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان از وجود تنها یک استثنا در بین پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر سمنان خبر داد و اظهار کرد: "پروژه تونل شهری سمنان" تنها پروژه‌ای است که در صورت انجام مطالعات آن، عملیات اجرایی احتمالی آن منوط به انجام طرح مطالعاتی و کار کارشناسی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مدیریت شهری سمنان از برنامه‌ریزی برای ده‌ها پروژه شهرداری مرکز استان در هفته دولت خبر داد و افزود: 45 پروژه عمرانی شهرداری سمنان در لیست پروژه‌های افتتاحی هفته دولت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از پروژه ها تا هفته دولت آماده بهره برداری نشوند ادامه داد: چنانچه پروژه‌ای از این پروژه‌ها تا هفته دولت آماده افتتاح نشوند، بهره برداری از آن به دهه فجر موکول خواهد شد.

شهردار سمنان از افتتاح رسمی تقاطع غیر هم‌سطح شهرک روزیه در دهه فجر خبر داد و گفت: پروژه تقاطع غیر هم‌سطح روزیه سمنان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در حال ساخت مدیریت شهری است و تلاش همکاران ما بر این است که در 183 روز باقی‌مانده تا 22 بهمن‌ماه آماده بهره برداری شود.

مرتضی‌نژاد از افتتاح پروژه پل روزیه به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در بخش عمران شهری نام برد و گفت: این پروژه مهم شهری در 9 ماه گذشته 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی با اشاره به اهمیت این پل و نقش آن در کاهش بار ترافیکی شمال شهر سمنان افزود: با افتتاح این پل حجم زیادی از بار ترافیکی این منطقه کاهش یافته و تردد و عبور و مرور مردم در این منطقه تسهیل خواهد شد.

شهردار سمنان از برنامه‌ریزی برای افتتاح این پروژه در دهه فجر پیش رو خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در همین راستا جلساتی با مشاور فنی این پروژه که در مجموع 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، داشته است. ضمن اینکه در صددیم در صورت متقاعدشدن اعضای شورای اسلامی شهر ، روند عملیات اجرایی این پروژه با سرعت بیشتریاجرایی می‌شود.

وی بااشاره به پیشرفت 25درصدی پل امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: توقف عملیات اجرایی این پروژه به دلیل اظهارنظر برخی اعضای شورای شهر بوده و قرار است که دو لپ به پروژه اضافه شود.

وی از دعوت از مشاور این پروژه خبر داد و گفت: در صددیم که برخی از اعضای شورای شهر را متقاعد کرده و پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

تسهیل در دسترسی به منطقه گردشگری آبگرم

مرتضی‌نژاد بااشاره به نقش مهم این پل در حوزه گردشگری افزود: این پل دسترسی به منطقه آبگرم را تسهیل و در بهبود اقتصاد گردشگری نقش مهمی خواهد داشت. ضمن اینکه بخش مهمی از واحدهای مسکن ملی نیز از این پروژه بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به معضل آب های سطحی در محدوده دو پروژه روزیه و امام حسن مجتبی(ع) افزود: با رفع معضل آب های سطحی، خوشبختانه کار عمرانی کارفرما در هر دو پروژه آغاز شده و قرار است که با سرعت بیشتری انجام شوند.

 شهردار سمنان با بیان اینکه جاده سیلو سمنان آخرین مراحل زیرسازی خود را طی می‌کند از این محور به عنوان یک استخوان در گلو مانده در مدیریت شهری سمنان نام برد و اظهار کرد: بحث تامین روشنایی این محور در تعامل با توزیع برق سمنان حل شده و قول مساعد داده شده که روشنایی آن تامین شود.

وی ادامه داد: طول این جاده حاشیه شهر دو کیلومتر و 300 متر است که آخرین مراحل زیرسازی و جدول‌گذاری خود را می‌گذراند. ضمن اینکه قرار است که به منظور تسریع در اجرای پروژه هر قطعه که آماده می شود، بلافاصله عملیات آسفالت آن نیز انجام شود.

اخطار به "متروپل"های سمنان

مدیریت ارشد شهری سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص پایش ساختمان قدیمی اکثر شهرها بعد از حادثه دلخراش متروپل آبادان گفت: در همین راستا یک کمیته ویژه رصد و پایش نیز در شهرداری سمنان شکل گرفت و تمامی ساختمان های مستعد حادثه مورد پایش قرار گرفت.

وی با اشاره به پایش ساختمان های مستعد حادثه در شهر سمنان از جدی بودن شهرداری در این بخش خبر داد و افزود: به واحدها و ساختمان های مستعد حادثه اخطار داده شده است.

وی با تمجید از همراهی های دادستانی سمنان با شهرداری در این بخش خبر داد و گفت: خوشبختانه دادستانی در این حوزه پای کار بودند. شهرداری همه تلاش خود را به کار می گیرد تا پیگیری جدی این ساختمان ها از وقوع حوادثی نظیر آنچه در آبادان افتاد جلوگیری کند.
این خبر ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری سمنان ریزش ساختمان مترو پل آبادان پروژه های نیمه تمام افتتاح پروژه در هفته دولت شهردار سمنان مدیریت شهری شهری سمنان ساختمان ها هفته دولت پروژه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

استاندار مازندران با تاکید بر برخی اختلافات در روند تکمیلی طرح نیروگاه زباله سوز ساری گفت: موانع پیش روی تکمیل نیروگاه زباله سوز رفع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بیست و پنجمین نماینده عالی دولت در مازندران در راستای بازدید از ظرفیت‌های مهم استان، نخستین بازدیدش را عصر و شامگاه پنج شنبه 6 اردیبهشت، از زباله‌سوز ساری در شهرک شهید مصطفی خمینی و نیروگاه نکا آغاز کرد.

یوسف نوری در حاشیه این بازدید از اختلافات جزئی بین کارفرما و پیمانکار خبر داد و گفت که دستور دادیم این شرایط در اسرع وقت حل شود.

وی همچنین گفت: درصد کمی از تجهیزات باقی مانده که از چین در راه ایران است، به زودی به مقصد رسیده و نصب می‌شود.

استاندار مازندران همچنین اعلام کرد: بخش‌های اجرایی از جمله محوطه و راه دسترسی و برخی دیگر از زیرساخت‌ها از سوی بسیج سازندگی دنبال می‌شود.

پیشرفت 97 درصدی پروژه در بخش ابنیه

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز در همین ارتباط گفت: پروژه زباله‎سوز ساری با همکاری شرکت  T.T.S، شهرداری ساری و بسیج سازندگی در حال ساخت است و تاکنون در بخش ابنیه از حدود 42 درصد پیش از دولت سیزدهم به 97 درصد پیشرفت رسیدیم.

احمد توکلی افزود: در حوزه تجهیزات نیز تا امروز 90 درصد آن تأمین و نصب شده، مابقی که عمدتاً ابزار دقیق و تابلوی برق است نیز به زودی وارد کشور و استان می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه دسترسی، آب و برق و خطوط انتقال نیز با همکاری بسیج سازندگی و کارفرمایی شهرداری ساری پیگیری انجام شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران، عدم تأمین مالی پروژه را یکی از دلایل تأخیر در آن اعلام و تصریح کرد: برخی اقلام و تجهیزات به دلیل تحریم با تاخیر زمانی روبه‌رو شد و تلاش این است که در سال 1403 با راه‌اندازی نیروگاه 450 تنی و قابل افزایش تا 600تن، زباله‌ها را ساماندهی کنیم.

توکلی همچنین گفت: درصددیم با راه‌اندازی بحث کمپوست قائمشهر و سایر سایت‌ها مانند نور، بهشهر، و تنکابن بیش از 80 درصد از زباله‌های روزمره را مدیریت کرده و این معضل کهنه را به سامان برسانیم.

تامین 18 میلیون دلار از 30 میلیون دلار

شهردار ساری نیز گفت: اعتبار این طرح 30 میلیون دلار بود که 18 میلیون دلار توسط دولت و شهرداری و 12 میلیون دلار نیز از طریق شرکت طرف قرارداد باید تأمین می‌شد.

محمدحسین قبادی ادامه داد: شهرداری به کمک وزارت کشور و استانداری مازندران 18 میلیون دلار را تأمین کرده است و اکنون پیمانکار باید به تعهداتش عمل کند.

شهردار ساری با اشاره به پیشرفت سریع ابنیه که از 42 درصد به 97 درصد رسیده و به زودی تمام خواهد شد، از حضور مؤثر و پرشتاب سازمان بسیج سازندگی و سپاه کربلا در این پروژه قدردانی کرد.


 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد