Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر احمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: با پیگیری های استاندار مازندران تا به امروز و در فاز نخست ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های عمرانی و هزینه های جاری دهیاری ها تخصیص یافته که به زودی توزیع می شود.

وی در خصوص شاخص های توزیع اعتبارها گفت: این میزان اعتبار بر اساس اینکه چه دهیاری هایی در سنوات گذشته از مواد ۵۸ و ۳۲ اعتباری دریافت نکردند، و تعداد پروژه های عمرانی نیمه تمام و اینکه درآمد خوبی به نسبت سایر روستاها کسب نکردند، توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در فاز اول بوده و در ماه های آینده به میزانی که مقدور باشد اعتبار دریافت و به دهیاری ها توزیع می شود، گفت: البته این میزان اعتبار فارغ از عوارضی است که ماهانه به حساب دهیاری‌ها واریز می شود.

احمدی در ادامه با اشاره به بازدید از روستاهای رامسر گفت: بعد از انقلاب اسلامی خدمات مهمی برای توسعه و بهبود زیرساخت های مازندران انجام شد اما این درحالی است که همچنان مشکلاتی در بخش هایی نظیر اجرای طرح هادی روستایی، آب و فاضلاب، مخابرات و اینترنت پابرجاست که باید برطرف شود.

وی همچنین در تشریح چالش های پیش روی مناطق روستایی شهرستان رامسر و برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات مورد بررسی بیان کرد: روستاها مختلف مشکلات مختلفی دارند، برای مثال در این بازدید پیست بهداشتی روستای بصلکوه، راه ارتباطی روستای کلایه بن و مشکلات و تنش های آبی در نقاط دیگری از روستاهای رامسر از نزدیک بررسی شد، اما با توجه به اینکه روستاهای مختلف شهرستان، مشکلات متغییر و مختلفی هم دارند، مقرر شد درخواست های خود را به دفتر شوراها و دبیرخانه اداره کل روستایی مازندران ارسال کنند تا در پیش بینی و توزیع اعتبارات برای رفع مشکلات پیش روی این روستاها هم اعتباری تخصیص دهیم.  

احمدی در ادامه در پاسخ به مدیریت تنش آبی و چاره اندیشی برای تعدیل کم آبی در برخی روستاها گفت: با توجه تغییر اقلیم و تغییر فرهنگ مصرف آب، همچنین افزایش جمعیت و ساخت ساز ها شاه. تنش آبی در برخی مناطق روستایی رامسر نظیر اربه کله و لرسانور هستیم.

وی با بیان اینکه آب این مناطق از سد میجران و چاه آبی که در روستای بصلکوه حفر شده تامین می شود افزود: در تماس تلفنی که با مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران برقرار شد موضوع کم آبی و تنش آبی در این مناطق مطرح و پیگیری شد که بر این اساس باید در این مناطق منابع آبی جدید تامین و تزریق شود، ضمن اینکه مردم هم باید مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف را مدنظر قرار دهند.

این مقام مسوول در پاسخ به ساخت و سازهای در ارتفاع مناطق روستایی گفت: دفتر روستایی استان معتقد است که ساخت و سازها باید با بررسی های کارشناسی انجام شود، ضمن اینکه در راستای طرح هادی روستایی عموما ۲ طبقه روی پیلوت مجوز ساخت صادر می کنیم، مگر اینکه برای حفظ اراضی روستایی نیاز به افزایش طبقات باشد که باید این درخواست ها در دبیرخانه بنیاد مسکن بررسی شود و چنانچه زیرساخت ها برای ساخت و ساز در ارتفاع محیا بود و در جلسات کارشناسی موافقت اعلام شد، می توان در مواردی مجوز افزایش طبقات را صادر کرد.

برچسب‌ها معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور استانداری مازندران مازندران رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور استانداری مازندران مازندران معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور استانداری مازندران مازندران رامسر دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته/ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است

وزیر کشور گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می دهد البته دستگاه های دیگر هم مسئولیت هایی دارند. همه دستگاه ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری های تحمیلی جلوگیری شود

وحیدی تأکید کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

وی هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانشت و ابراز امیدواری کرد که مرحله اجرا طبق برنامه‌ها محقق شود.

وزیر کشور تأکید کرد: هیچ نقاط منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.

وحیدی یادآور شد: که اصل برای ما حمایت از تولید داخل است و هر مقدار در داخل تولید شود اولویت با آن است و هر چقدر هم لازم باشد می توان وارد کرد؛ بحث هوای پاک در تهران بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در ۲۲ حوزه و حدود ۱۱ هزار شعبه برگزار می‌شود، گفت: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند. مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است. همه گروه ها و سلایق و جریان ها به میدان بیایند و مردم را به حضور تشویق کنند.

کد خبر 848721 منبع: ایرنا برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است