Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری نشست رسیدگی و رفع مشکلات تسهیلاتی سرمایه گذاران طرحهای تکثیر ماهیان دریایی وپرورش ماهی درقفس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، رئیس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان ،معاون اعتباری مدیریت بانک کشاورزی استان و جمعی از سرمایه گذاران خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت های خوبی در حوزه های شیلات به ویژه آبزی پروری و صیادی دارد تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه شیلات در استان انجام شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی  شیلاتی بیش از پیش استان هرمزگان باشیم.

عادل شهرزاد با اشاره به اینکه پرورش ماهیان دریایی  در قفس توانسته به خوبی محقق کننده اقتصاد مقاومتی، رونق در تولید، اشتغال، توسعه و اقتصاد باشد گفت: در این راستا رفع موانع تولید سرمایه گذاران این حوزه در اولویت است.
معاون اقتصادی استانداری هرمزگان  افزود:در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند و برای تسریع در اجرای طرحهای تکثیر وپرورش ماهی درقفس پیگیریهای جدی به عمل آید، خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گامهای خوبی در این زمینه بردارد.
شهرزادبا اشاره به طرحهایی که در زمینه تسهیلات مشکل دارنداظهار داشت : ابتدا در جلسه  کارشناسی شیلات وبانک مورد بررسی و ارزیابی قرارمی گیرند و سپس درصورت نیاز در  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدمطرح نمایند  تا برای حل مشکلات آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان گفت : پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان هرمزگان محسوب می‌شود.

 عبدالرسول دریایی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در استان گفت : تعداد قفس های نصب شده در سال جدید نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است .

وی با اشاره به بهره برداری و برداشت ماهی نیاز به حمایت های استانداری و بانک کشاورزی دارد که اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است و نیازمند پشتیبانی بیشتر است .

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به تعامل خوبی که بین سازمان جهاد کشاورزی ،شیلات و بانک کشاورزی ‌‌سایر بانک‌های استان برقرار است  بیشترین پرداختیها در بخش شیلات در کل کشور در سال ۱۴۰۰ مربوط به استان هرمزگان بوده  است و  سرمایه گذاران با  توجه به شرایط تورمی در کشور هر چه زودتر نسبت به اجرای طرح براساس طرح توجیهی ارائه شده به بانک اقدام کنند تا مشمول تاخیر آزاد سازی اقساط و درنتیجه خارج شدن طرح از حالت اقتصادی نشوند.

در پایان سرمایه گذاران مشکلات خود را مطرح کردند و برای حل مشکلات پیشنهاداتی مطرح شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریایی هرمزگان شیلات هرمزگان خودکفا استانداری هرمزگان برنا هرمزگان تکثیر و پرورش ماهیان سرپرست معاونت امور اقتصادی شیلات هرمزگان استان هرمزگان ماهیان دریایی سرمایه گذاران پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری