Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، به‌عنوان بزرگ‌ترین موسسه علمی ـ کاربردی کشور که دارای 40 مرکز در سراسر کشور است و از وزارت علوم مجوز رسمی برای برگزاری آموزش‌های عالی مهارتی دارد، یکی از مراکز آموزش دانشگاهیِ پیشرو در زمینه توانمندسازی و تقویت مهارت‌های لازم برای ورود موفق به بازار کار در جوانان است که هم‌اکنون پذیرای بیش از 21 هزار نفر دانشجو در سراسر ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی با هدف ارتقا و انتقال دانش کار، ایجاد مهارت‌های شغلی به منظور افزایش بهره‌وری، شناسایی و ارتقای معلومات و تجارب شاغلین حرفه‌ها و مشاغل گوناگون و ایجاد هماهنگی بین مهارت و دانش کار فعالیت می‌کند و می‌کوشد برترین مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی در کشور در حیطه‌های تخصصی جهاد دانشگاهی و آموزش‌های منجر به اشتغال با قابلیت و توان جذب دانشجو از کشورهای منطقه باشد.

در سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، با دکتر محمدعلی گودرزی رئیس موسسه آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی گفتگو کرده‌ایم.

1-ضمن تشکر از شما برای شرکت در این مصاحبه و عرض تبریک به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی. به‌عنوان اولین پرسش، لطفا با اشاره مختصری به تاریخچۀ موسسه بفرمایید که در حال حاضر چند مرکز فعال زیر نظر موسسه فعالیت دارند؟

 لازم می‌دانم در ابتدای صحبتم، درود و سلام بفرستم بر روان پاک تمام شهدای جهاد دانشگاهی و دو همکار عزیز مؤسسه آموزش عالی علمی‌ ـ کاربردی، آقای محمدرضا آقایی ـ مدیر دانشجویی و فرهنگی ـ و آقای دکتر عزیزی ـ مدیر برنامه‌ریزی و توسعه موسسه ـ که براثرِ بیماری کرونا به دیار باقی شتافتند.

طبق بند 7 ماده سومِ وظایف کلی جهاد دانشگاهی که در سال 1370 تصویب شده، یکی از وظایف جهاد دانشگاهی، «اجرای دوره‌های رسمی‌ِ آموزش‌های علمی‌ ـ کاربردی مطابق با ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور» است. این در حالی است که دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی فعالیت رسمیِ خود را در سال 1371 آغاز و از سال 1375 به پذیرش دانشجو پرداخته است. این نشان می‌دهد که جهاد دانشگاهی با هوشمندی از همان سال‌ها، ضرورت اجرای آموزش‌های مهارتی و علمی‌ ـ کاربردی را به‌عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه‌ی کشور، به‌خوبی تشخیص داده‌اند.

شروع به کار جهاد دانشگاهی در عرصه‌ی آموزش‌های علمی‌ ـ کاربردی در بهمن ماه سال 1377 بوده است که اولین دوره پذیرش دانشجو در قالب اداره کل مراکز آموزش در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی صورت گرفت. در شهریور ماه 81 با تصویب هیئت امنای جهاددانشگاهی تشکیلات مرکز آموزش عالیِ علمی‌ ـ کاربردی جهاددانشگاهی شامل سازمان مرکزی و شعب وابسته ایجاد شد و زمینه‌ی ادامه‌ی فعالیت‌های آموزش علمی‌ ـ کاربردی جهاددانشگاهی را برای ایجاد تشکیلات مصوب و مطابق مقررات آموزش عالی کشور فراهم کرد.

تعداد شعب مرکز آموزش علمی ـ ‌کاربردیِ فعال در بدو تأسیس، 12مرکز بود. در دی ماه 1391 با مصوبه‌ی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز آموزش عالی علمی ـ ‌کاربردی جهاددانشگاهی به مؤسسه و شعب آن به مرکز آموزش علمی ـ ‌کاربردی تبدیل شدند.

تعداد مراکز فعال در سال 1400، 40 مرکز و تعداد دانشجویان آن حدود 21 هزار نفر در سراسر کشور است. بنابراین، می‌توان گفت که موسسه آموزش عالی علمی ـ ‌کاربردی جهاددانشگاهی، بزرگ‌ترین موسسه همکار با دانشگاه جامع علمی ـ ‌کاربردی از حیث جمعیت دانشجویی و گستردگی مراکز در سطح کشور است که توانسته حدود 10 درصد از پذیرش دانشجوی علمی ـ ‌کاربردی کشور را به خود اختصاص دهد.

2-تعداد کد رشته‌محل‌های موسسه برای پذیرش در ترم اول سال تحصیلی 1401 ـ 1402 به چه صورت است؟

با توجه به سیاست‌های دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در توسعه‌یی دوره‌های مهارتی و تدوین دوره‌های نو و انحصاری در حوزه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، این موسسه نیز به‌عنوان یکی از موسسات همکار و یاریگر دانشگاه و در راستای ماموریت مندرج در اساسنامه جهاددانشگاهی، اهتمام ویژه‌ای در زمینه‌ی بسط و توسعه‌ی آموزش‌های مهارتی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اسناد بالادستی کشور است، داشته است. در این‌ زمینه، با ایجاد و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی، حدود 900 کد رشته‌ محل با ظرفیت پذیرش تقریبیِ 55 هزار نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسیِ ناپیوسته (فنی وحرفه‌ای) برای تحصیل متقاضیان در این دوره‌ها فراهم شده است.

3- درخصوص تدوین و راه‌اندازی رشته‌های جدید چه کارهایی صورت گرفته است؟

مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی با پیش‌بینیِ برنامه‌ها و اهداف سند چشم‌انداز برنامه‌ی ششم و هفتم جهاددانشگاهی و تشکیل کارگروه‌های تدوین برنامه‌ی درسی، به کمک صاحب‌نظران دانشگاهی و خبرگان مشاغل، توانسته است گام‌های خوب و مؤثری در زمینه‌ی تدوین دوره‌های جدید یا بازنگری در دوره‌های در حالِ‌ اجرای آموزش‌های مهارتی کشور بردارد. به دلیل تحولات سریع علوم و فناوری و نیاز شتابان کشور به توسعه‌ی همه‌جانبه، تقویت این بخش از کار به‌عنوان یک فعالیت مستمر و دایم از ضروریات است و باید همواره به آن توجه ویژه داشت. لذا امیدواریم سهم مناسبی از پذیرش‌های آتی در قالب دوره‌های نو و به‌روزرسانی‌شده که متناسب با نیاز و آینده‌ی مشاغل است، در مراکز وابسته تحقق یابد و بدین‌ ترتیب این مؤسسه به‌عنوان متولی آموزش عالیِ مهارتی جهاددانشگاهی بتواند در موضوع حل اشتغال و توسعه‌ی کشور نقش‌آفرینی کند.

4-جایگاه موسسه و مراکزآموزش علمی ـ ‌کاربردی جهاد دانشگاهی در مقایسه با دیگر موسسات و مراکزآموزش علمی ـ ‌کاربردی چگونه است؟

موسسه و مراکز وابسته به آن علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود که در اساسنامه آن آمده است دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که همواره می‌توان بعنوان یک مجموعه اطمینان‌بخش حاکمیتی به آن توجه داشت. به‌عنوان نمونه، توقف یک‌بارۀ فعالیت مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتیِ همکار دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال‌های اخیر که به‌واسطه‌ی مصوبه‌ی شورای عالی اداری انجام شد، عملا چالش‌های غیرمنتظره‌ای سر راه این دانشگاه قرارداد که جبران خلاءهای آموزشیِ ناشی از حذف این موسسات و سهم آموزش علمی کاربردی دولتی در راستای ارتقای سهم آموزش‌های مهارتی در پایان برنامه‌ی ششم توسعه کشور به حدود یک‌سوم مبتنی بر نیاز بازار کار و چاره‌اندیشی برای ادامه تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز منحل‌شده‌ی دولتی، از جمله‌ی این چالش‌هاست. نقش‌آفرینی مؤسسه آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی که علاوه بر جایگاه حاکمیتی به‌صورت غیردولتی اداره می‌شود، در این راستا می‌توانست راهگشا و مهم باشد که به درستی از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خدمت این موضوع قرار گرفت. تعدد گسترۀ مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی در سطح کشور، تنوع رشته‌ها و دوره‌های در حالِ اجرا، تنوع و ظرفیت‌های علمی و تخصصی در جهاددانشگاهی و امکان بسیج آن، مدیریت یکپارچه در سطح ملی از ویژگی‌های این بزرگ‌ترین موسسه همکار دانشگاه علمی کاربردی است که بسیار مهم است. این ویژگی‌ها را در دیگر موسسات و مراکز به‌صورت یک‌جا نمی‌توان دید. لذا از جهاددانشگاهی انتظار می‌رفت با ساماندهی دانشجویان موسسات منحل‌شده و ارائۀ خدمات آموزشی به آنان، در جهت احیای ظرفیت‌های حذف‌شدۀ مراکز وابسته به موسسات علمی کاربردی دولتی که از گردونه این آموزش‌ها حذف شده بودند، نیز اقدام کند.این مهم به‌خوبی مدیریت و انجام شده است. لذا اقبال مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و مهم‌تر از آن، رغبت خانواده‌ها و داوطلبان به تحصیل در مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، نشان‌دهنده‌ی توانمندی و اعتماد اطمینان‌بخش به نهاد جهاددانشگاهی است که از آن با عنوان فرهنگ جهادی نام می‌بریم و این دستاورد بزرگی است که با تلاش بیش از چهار دهه به‌دست آمده است.

جهاددانشگاهی و مجموعه‌های وابسته‌ی آن همواره تلاش نموده‌اند با اتکا و توکل به خداوند متعال و استعانت از پیامبر اکرم و ائمه اطهار با بهره‌مندی از دانش روز و تجارب به‌دست‌آمده با رعایت اصول اخلاقی، و به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری، پاسخگوی نیازهای کشور باشند. لذا موسسه و مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته به این نهاد نیز از این امر مستثنی نیستند. در حال حاضر، این موسسه از مجموع 494 مرکز مجری دانشگاه دارای 40 مرکز بوده و سهمی حدود 1/8 درصد مراکز دانشگاه را در اختیار دارد. بیش از 10 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این 40 مرکز تحصیل می‌کنند.

 5-چه تعداد از  اعضای هیات علمی‌، مدرسان و خبرگان در حوزه‌ی آموزش و تدریس با مراکز آموزش علمی ‌کاربردی جهاددانشگاهی همکاری دارند؟

مجموعا 3048 نفر به‌عنوان مدرس با مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی در امر آموزش دانشجویان همکاری دارند.بر اساس مقررات دانشگاه جامع علمی کاربردی که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، موضوع هیئت علمی برای تدریس در این دانشگاه پیش‌بینی‌نشده است و این دانشگاه با دعوت از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با حداقل مدرک کارشناسی‌ارشد و بکارگیری افراد خبره دارای مهارت که دارای حداقل مدرک کارشناسی در رشتۀ مرتبط می‌باشند و تخصص، دانش و مهارت آنان در کمیته‌های تخصصی و هیئت ممیزه به تأیید رسیده است و دارای شناسۀ تدریس هستند، برای آموزش دانشجویان بکار گرفته می‌شوند.

در این میان، اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی که پژوهشی می‌باشند نیز با ورود به آموزش، علاوه بر دانش یا مهارت که به‌عنوان شرط لازم و کافی تدریس در زیر نظارت دانشگاه جامع علمی وکاربردی تعریف می‌شود، به‌عنوان یک امتیاز ویژه، تواماً دانش و تجارب و مهارت‌های خود را که به‌دست آمده و مورد نیاز مشاغل است، در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این ویژگی به‌ندرت در مدرسان دست‌اندرکار آموزش‌های دیگر مراکز آموزش علمی کاربردی غیرجهادی دیده می‌شود.

6- تعداد دانش‌آموختگان مراکز آموزشی علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون و همچنین وضعیت اشتغال این دانشجویان چگونه می‌باشد؟

طبق آخرین گزارش‌های آماری تا پایان سال 1400 تعداد 379/171 هزار نفر از فراگیران آموزش‌های علمی و کاربردی توانسته‌اند ضمن فراگیری آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی دانش‌آموخته گردند که از این تعداد 98815 نفر در مقطع کاردانی و 72544 نفر در مقطع کارشناسی موفق به گذراندن دروس و کسب دانشنامه دانش‌آموختگی از دانشگاه جامع علمی کاربردی شده‌اند. بنابر آخرین مطالعاتِ پژوهشیِ معاونت پژوهش موسسۀ آموزش علمی کاربردی که به‌صورت مستمر وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان این موسسه را رصد می‌کند، حدود 15/62 درصد از دانش‌آموختگان در مشاغل مرتبط با آموزش‌های فرا گرفته‌ شده، مشغول فعالیت بوده و در عرصه‌های مختلفِ کشور نقش‌آفرینی می‌نمایند.

7-در طی سال‌های اخیر، چه طرح‌های پژوهشی‌ای در موسسه اجرا شده است؟

مؤسسه مدت‌ها است که به عرصه پژوهش وارد شده و آن را مورد اهتمام قرار داده است. در سال‌های اخیر، طرح‌های پژوهشی متعددی در موسسه اجرا شده که می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

تحلیل آماری روند تعداد دانشجویان پذیرفته شده به تفکیک مقطع تحصیلی و سال از ۹۲ لغایت ۹۸ بررسی و پایش رشته ها و دوره های اجرا شده سال در سالهای ۹۴ لغایت ۹۸ مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بررسی و تحلیل آمار و نتایج نیازسنجی دوره های عمومی و تخصصی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و مراکز وابسته بررسی نگرش و کیفیت آموزش‌های مجازی از نگاه مدرسین در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بررسی نگرش کیفیت آموزش‌های مجازی از نگاه مدیران و کارشناسان خدمات آموزشی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی پایش و رصد اشتغال دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

8-موسسه از فناوری‌های نوین، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در توسعه کمّی و کیفی آموزش چه استفاده‌ای کرده است؟

در این زمینه هم اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است. از جمله: پیاده‌سازی آموزش مجازی مختص مراکز علمی ـ کاربری جهاددانشگاهی سراسر کشور؛ پیاده‌سازی و پشتیبانی آموزش مجازی برای مراکز غیرجهادی در سطح استان گلستان، سمنان، قم و مرکزی؛ و ایجاد زیرساخت به‌منظور برگزاری رویدادهای کارآفرینی، آموزش، وبینارها و سمینارها در سطح مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی.

9-از نظر فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، موسسه در چه وضعیتی قرار دارد؟

با توجه به اینکه موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی و مراکز آن، حدود 21 هزار دانشجو دارند، و از طرف دیگر، موسسه به عنوان بخشی از جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند، اصولاً اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های دانشجویی وفرهنگی داریم.

در حال حاضر، 85 کانون دانشجویی، 86 انجمن علمی ـ دانشجویی و 38 تشکل دانشجویی در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی فعال هستند.

همچنین از نظر مشارکت و همکاری در برگزاری رویدادهای ملی دانشجویی و فرهنگی، برگزاری پنجمین دوره‌ی جشنواره درون‌دانشگاهی رویش به میزبانی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان، برگزاری هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع و میزبانی بخش هنری توسط مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی قم و برگزاری چهارمین دوره مسابقات گفتمان دانشجویی در کارنامه موسسه در سال 1400 دیده می‌شود.

همچنین در این سال، بیش از 65 مقام و رتبه در مسابقات گوناگون توسط دانشجویان مراکز کسب شده است.

برگزاری 169 مسابقۀ ورزشی، کتابخوانی و مناظره دانشجویی، برگزاری 51 نمایشگاه فرهنگی ـ هنری، برگزاری 85 اردوی علمی، فرهنگی و ورزشی و اجرای 46 فعالیت در زمینه‌ی امور خیریه و محرومیت‌زدایی و جهادی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی ـ دانشجویی موسسه در سال 1400 بوده است.

10-با توجه به سیاست‌های اعلامی رئیس جهاد دانشگاهی و با در نظر گرفتن نیازهای آینده کشور، چه رویکردی برای تقویت جایگاه و اثربخشی موسسه در نظام آموزش علمی ـ کاربردی و ارتقای نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی خواهید داشت؟

با توجه به تأکید رئیس محترم جهاد دانشگاهی بر نقش‌آفرینی موسسه در فضای اشتغال و کسب و کار در کشور و شعاری که برای سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی انتخاب شده است و قرار است جهاددانشگاهی زیست‌بومِ نوآوری نخبگان ایران باشد، موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تلاش خواهد کرد، نقش موثری در شکل‌گیری زیست‌بومِ نوآوری نخبگان ایران ایفا کند. در این راستا، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های  عالی علمی کاربردی در جهاددانشگاهی به منظور تربیت نیروی ماهر و کارآمد مورد نیاز بازار کار و اشتغال با نگاه به آینده مشاغل و مشاغل آینده و تاکید بر بهره گیری از توان و ظرفیت های موجود در زیست بوم جهاددانشگاهی؛ ایجاد زیرساخت لازم به‌منظور ورود مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح بین الملل و با تاکید بر کشورهای همسایه؛ تدوین مسیر اشتغال و توسعه کسب و کار دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی؛ و اهتمام به تقویت ایمان اسلامی، تقوا، معنویت و اخلاق، کاردانی و تحصیل علم، مسئولیت‌پذیری، روحیه انقلابی و عمل جهادی، اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» و امید به آینده در دانشجویان مراکز وابسته برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مورد نیاز کشور در راستای توصیه‌های هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از رویکردهای اصلی موسسه آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی ـ کاربردی جهاددانشگاهی مؤسسه آموزش عالی علمی موسسه آموزش عالی علمی ی آموزش های مهارتی مرکز آموزش علمی ـ جهاد دانشگاهی دانش آموختگان مراکز وابسته عنوان یک نقش آفرینی بازار کار هزار نفر زمینه ی دوره ها توسعه ی ی دولتی سال ها سال 1400 ی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد