Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرزند استاد علی‌محمد برادران رفیعی گفت: مرحوم برادران رفیعی تنها یک معلم نبود بلکه یک انسان بزرگ در یک دانشکده کوچک بود که فهمیده و درک نشد.

علیرضا برادران رفیعی امروز، ۲۲ مرداد ماه، در مراسم نکوداشت مرحوم دکتر علی‌محمد برادران رفیعی، رئیس اسبق دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد که در مرکز آثار مفاخر و اسناد این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: استاد برادران رفیعی بسیار بی‌ادعا و فروتن و بر خلاف اینکه منشا خیر و برکت فراوانی برای جامعه بود لما حتی یک‌مرتبه از او سخنی در تعریف و تمجید از خویش نشنیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند استاد علی‌محمد برادران رفیعی گفت: پدر بسیار بی‌توجه به امور مادی بود و علی‌رغم اینکه ثروت فراوانی از پدرش به ارث برده بود اما همه را کنار گذاشت و عمر خود را وقف توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران عزیز کرد. او امور خیریه و خدمات بسیاری را بی‌سر و صدا انجام می‌داد که حتی من به عنوان فرزند وی بعدها متوجه شدم.

وی از دیگر ویژگی‌های پدر را توجه به صله رحم برشمرد و ادامه داد: در اوج شلوغی کار باز هم به آن مقید بود و صله رحم را در زمره وظایف جدایی‌ناپذیر دینی خود می‌دانست. همچنین از نظر ساده‌زیستی او معتقد بود باید همراه و نزدیک با عموم جامعه زندگی کرد.

فرزند استاد علی‌محمد برادران رفیعی تصریح کرد: پدر به معنای واقعی مرد خدا بود که با شرافت تمام زندگی کرد و حقیقتا مصداق واقعی روایت «عاش سعیداً و مات سعیداً؛ زندگی و مرگی سعادتمندانه داشت» بود.

مرحوم برادران رفیعی عاری از هر گونه بیگانگی بود

رامپور صدر نبوی، استاد پیسکوت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با یادآوری سال ۱۳۴۸ و شروع همکاری و هم‌اتاقی بودنش با دکتر برادران رفیعی و اینکه وی موجبات آشنایی او را با دکتر علی شریعتی فراهم نمود، سخن را آغاز کرد.

وی با بیان علت امور خیر پنهانی مرحوم برادران رفیعی گفت: من تعجب می‌کردم از اینکه با کسانی که با او زاویه‌های وحشتناک داشتند، چنان از حق آن‌ها دفاع می‌کرد زیرا همیشه رو به حقیقت ایستاده بود و اندیشه پاکش او را به صاحب هستی وصل می‌کرد. این مرد اقیانوسی آرام بود و هنگامی که تصمیم بر دفاع داشت، پرقدرت، نرم و باادب بود.

وی با بیان اینکه دکتر برادران رفیعی عاری از هر گونه بیگانگی بود، تصریح کرد: او با همه دوست بود زیرا بر جایگاه عظیم انسانیت قرار داشت. دین و مذهب و هر گونه اندیشه متافیزیکی برای آن است که این موجود را به مقام انسانیت ارتقا دهد و دکتر برادران از این جنبه سرشار بود و من هیچ‌گاه نشنیدم ادعای تدین کند اما به شدت دین‌دار بود و عبارت «و من یتوکل الی الله فهو حسبه؛ خدا برای کسی که به او توکل کند، کافی است» به کمال در دکتر برادران دیده می‌شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد معلم انقلاب ساده زیستی دکتر برادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اسماعیل چمنی گفت: دکتر مسعود گنجی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.
وی با بیان اینکه معیار‌های انتخاب استاد نمونه کشوری فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اجرایی است، ادامه داد: پیش از این نیز در سال‌های اخیر دکتر قدیر نوری و دکتر محمد نریمانی اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اساتید نمونه کشوری انتخاب شده بودند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، از ۶۵ استاد نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک