Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در جمع عزاداران حسینی و بسیجیان آموزش و پرورش ناحیه دو تبریز، افزود: از نظر محاسبات سیاسی و نظامی آن روز، بنی امیه با شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا کار اسلام ناب محمدی (ص) را یکسره کرد، اما حرکت جهادی و تبیین و تشریح صحیح و حقیقی عاشورا توسط امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) در مجلس ابن زیاد این محاسبات را بهم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تداوم راه و مرام امام حسین (ع) حرکتی جهادی و انقلابی می‌طلبد، اظهار داشت: در حال حاضر انقلاب اسلامی نیازمند حرکت‌های جهادی و زینبی است تا خون هزاران شهید گلگون کفن توسط ایادی استکبار و نظام سلطه به هدر نرود.

نجفقلی زاده سرایی ادامه داد: مکتب عاشورا پیوندی عمیق با آموزه‌های الهی دارد و همین امر بر ماندگاری عاشورا در طول تاریخ و علیرغم تمامی توطئه‌ها و تهدیدها افزوده است.

وی با اشاره به اینکه قیام و نهضت عاشورا با دو دفتر آغاز شد، اضافه کرد: دفتر نخست متعلق به امام حسین (ع) و یاران باوفایش و دفتر دوم نیز به امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) که ادامه دهنده دفتر اول نهضت عاشورا بودند، اختصاص دارد و این دو مقوله نیازمند بررسی‌های عمیق کارشناسی است.

نجفقلی زاده سرایی گفت: مکتب عاشورا، مکتب‌های دیگری همچون مکتب امام خمینی (ره) و مکتب شهید والامقام قاسم سلیمانی را به وجود آورده است و باید توجه دشت که امنیت و آرامش امروز مردم ایران اسلامی مرهون تلاش‌های رزمندگان مقاومت است که تربیت یافته این دو مکتب هستند.

وی یادآور شد: در مقابل جریان خطرناک داعش تنها عامل ایستادگی همین مکتب عاشورا بود که توانست بزرگترین خطر فتنه علیه اسلام و بشریت را دفع کند.

کد خبر 5562227

منبع: مهر

کلیدواژه: امام سجاد ع حضرت زینب س سپاه عاشورا محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار عاشورا آمار کرونا ماه محرم گرگان عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟