Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش منابع محلی، والی جوزجان پس از سفر به قریه بالا مردیان ولسوالی فیض آباد این ولایت که طی چند روز گذشته درگیر یک آتش سوزی غیرطبیعی است، اظهار داشت که این آتش سوزی بالاتر از توان بشر و به گفته علمای دین، کار «اجنه»‌ است.

منابع محلی می‌گویند که آتش در روستای بالامردیان ولسوالی فیض‌آباد که تا کنون ده‌ها خانه را بلعیده، هنوز مهار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع محلی، این آتش‌سوزی تاکنون مهار نشده است.

منابع می‌گویند که طالبان این آتش‌سوزی را امتحان الهی دانسته و تأکيد کرده‌اند که با ختم قرآن و دادن صدقه می‌توان این آتش‌سوزی مهار می‌شود.

این در حالی است که بسم الله نصرت، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ جوزجان هم روز جمعه (۲۱ اسد/مرداد) گفته بود که هیأت تکنیکی که به منظور بررسی رویداد آتش سوزی به روستای بالا مردیان ولسوالی فیض‌آباد این ولایت رفته، موجودیت گاز در این روستا را رد کرده است.

به گفته نصرت این هیأت مناطقی را که آتش سوزی رخ داده است یک به یک بررسی کرده؛ اما نشانی از وجود گاز نیافته است.

این آتش سوزی‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰۰ خانه را ویران کرده است و احتمال گسترش آتش به خانه‌های بیشتر نیز نگرانی‌ها را افزایش داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان جوزجان اجنه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری