Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه رویکرد نهادهای مردمی و سمن‌های استان مرکزی به سمت تخصصی شدن تغییر می‌کند از عملکرد قابل قبول سمن‌ها در حوادث و بلایای طبیعی در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، بهنام نظری ظهر امروز در آیین بزرگداشت تشکل‌ها و نهادهای مردمی استان مرکزی اظهار داشت: هر فرد نخبه یک رسالتی را در حوزه فعالیتی خود بر عهده دارد و سمن‌ها نیز به عنوان نخبگان حوزه خود رسالتی را بر عهده دارند، سمن‌ها در اولویت‌بندی تقاضای اجتماعی یک محور هستند و مشکلات را کشف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سمن‌هایی که در حوزه‌های مختلف تشکیل می شود نشان دهنده تخصص این افراد در حوزه‌های مختلف است که این تخصص را تبدیل به یک گروه و نهاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: دولت سیزدهم رویکرد با مردم بودن را به برای مردم تغییر داده است بنابراین تاثیرگذاری که فعالیت سمن‌ها بر برنامه‌های دولت دارد مشخص است و این تعامل دوطرفه همیشه باید برقرار باشد و مسئولان نیز باید پای کار باشند.

نظری تصریح کرد: استان مرکزی جزو استان‌هایی است که مشارکت مردمی در حوزه سمن‌ها یک رقم مطلوبی دارد بنابراین رسالت اصلی در این حوزه آگاهی بخشی به مردم است اگر آگاهی و انسجام به مردم داده شود سبب شکل گیری و همدلی و انسجام می‌شود که این امر کاهش خشونت‌‎های اجتماعی را به همراه دارد که این آگاهی بخشی از عهده نخبگان بر می‌آید.

وی بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نهادهای مردمی و سمن‌ها به سمت تخصصی شدن گام بردارند تا در حوزه عمل چابک‌تر شوند همچنین کارکرد سمن‌ها در حوادث و بلایای طبیعی در سطح کشور مطلوب بوده و اقدامات ارزشمند از سوی آنها صورت گرفته است بنابراین در جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی سمن‌ها ظرفیت‌های خوبی هستند.

تشکل‌ها روز به روز خود را تقویت کنند

 "محمدرضا جعفری" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه متانت، فرهیختگی، مردم دوستی و تلاش در تشکل‌ها مشاهده می‌شود اظهار داشت: دستیابی و حفظ نظم اجتماعی پایدار و پویا راهی ندارد جز اینکه تشکل‌ها روز به روز خود را تقویت کنند.

571 سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت در استان وجود دارد

"باقری'' معاون امور تشکل‌های مردم نهاد دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: 571 سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت در استان وجود دارد که از این تعداد 134 موسسه غیرفعال هستند، 276 نفر به عنوان مدیرعامل مرد و 162 نفر معادل 37 درصد مدیرعامل خانم در این تشکل‌ها فعالیت دارند.

وی در خصوص حوزه فعالیت تشکل‌ها افزود: 38 درصد تشکل‌ها در امور اجتماعی، 23 درصد در امور خیریه، 8 درصد امور فرهنگی، 11 درصد امور سلامت، 4 درصد امور علمی و کارآفرینی، 6 درصد امور توانبخشی، 4 درصد حوزه محیط زیست، 2 درصد در امور گردشگری و یک درصد حقوق شهروندی فعالیت دارند.

معاون امور تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی عنوان کرد: 153 تشکل معادل 33 در محدوده استانی، 233 سمن معادل 69 درصد در محدوده شهرستانی و 6 درصد به صورت شعبه و نمایندگی و موسسات ملی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 78 درصد تشکل‌ها موجود پیش از سال 97 و حدود 21 درصد از سال 97 تاکنون برای آنها مجوز صادر شده است و 29 تشکل نیز در دست اقدام است همچنین از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود 15 پروانه فعالیت تشکل صادر شده است.

انتهای پیام/711/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهادهای مردمی استان مرکزی درصد امور مردم نهاد سمن ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌شود و امروز برخی از طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جز سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6088482

دیگر خبرها

  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری