Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی از رشد ۱۷ درصدی اعتبارات محرومیت‌زدایی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تمرکز این اعتبارات باید بر روی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اعتبارات محرومیت‌زدایی که در سال 1400 رقم 517 میلیارد تومان بوده که با رشدی قابل توجه به 603 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: این اعتبار باید در راستای رفع محرومیت‌ از مناطق کمتر برخوردار، پیشرفت و آبادانی کشور هزینه شود و تمرکز آن بر روی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی است. 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مدیران دستگاه‌‌های اجرایی، ضمن اینکه در اجرای پروژه‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به توافق می‌رسند باید اولویت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های خود در مرکز را هم مدنظر داشته باشند. 

قناعت تأکید کرد: در بحث تخصیص این اعتبار، تمرکز باید بر روی پروژه‌های نیمه تمام و مواردی باشد که تا پایان سال مالی 1401 به اتمام می‌رسند. 

اصلاح سازوکار و شاخص توزیع اعتبارات محرومیت زدایی استان ها در قانون بودجه 1401نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس: سهم اعتبارات محرومیت زدایی قزوین در لایحه بودجه 1400 افزایش یابد

وی با ذکر این نکته که عدالت در این زمینه در برابری توزیع اعتبار نیست متذکر شد: رعایت توازن منطقه‌ای، رعایت شاخص‌ها و توجه به مناطق محروم باید در توزیع این اعتبار مدنظر باشد. 

استاندار خراسان جنوبی، کشاورزی را از موضوعات راهبردی برشمرد و ضمن تشکر از مدیران به جهت موافقت با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی، مربوط به کشاورزی است. 

قناعت گفت: این اعتبار می‌تواند به کشاورزان کمک کند و در قالب تسهیلات به متقاضیان اختصاص یابد. 

وی با اشاره به دستور کار تشریح شاخص‌های جمعیتی استان تا افق 1425، پنجره جمعیتی را دورانی طلایی نامید که اقتصاددانان از آن به عنوان موهبت جمعیتی نام می‌برند و اظهار داشت: از عوامل بسیار مهم و مؤثر در پیشرفت، جمعیت فعال یک جامعه است. 

به گفته وی تحولات جمعیتی از موضوعات استراتژیک نظام، حاکمیت و دولت سیزدهم است بنابراین برای رشد اقتصادی، باید به موضوع افزایش جمعیت و نرخ باروری توجه ویژه داشت. 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پنجره جمعیت تکرار نمی‌شود گفت: سنین 15 تا 64، جمعیت فعال جامعه هستند که هرقدر بر تعداد جمعیت این رده سنی افزوده شود، فرصت طلایی برای رشد اقتصادی بیشتر می‌شود.

قناعت در زمینه دستور کار ارائه گزارش کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای گفت: راه‌اندازی این کانون در استان در سال 1400 مجوز لازم را گرفته و به این لحاظ خراسان‌ جنوبی از استان‌های پیشرو است.

وی متذکر شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از مدیران میانی و پایه بخواهند از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای اقدام کنند. 

به گفته وی؛ یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در انتخاب مدیران، کادرسازی و تقویت مدیران حرفه‌ای، حضور در این کانون است.

انتهای پیام/ 252/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعتبارات محرومیت زدایی استاندار خراسان جنوبی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی