Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:28:36 GMT

ضارب سلمان رشدی اهل کدام کشور است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۶۰۶

ضارب سلمان رشدی اهل کدام کشور است؟

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک مقام محلی لبنان در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌های این کشور می‌گوید که ضارب «سلمان رشدی» اصالتی لبنانی دارد.

«علی قاسم تحفه» یکی از مقامات محلی منطقه «یارون» در جنوب لبنان، بعدازظهر امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «النشره» در لبنان گفت که «هادی مطر» ضارب «سلمان رشدی» نویسنده مرتد و موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) اصالتی لبنانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی قاسم تحفه در این باره گفت: «پدر و مادر هادی مطر جوان که دیروز، نویسنده [موهن] سلمان رشدی را با چاقو زد، اهل منطقه یارون هستند؛ اما هادی در آمریکا به دنیا آمده و در آنجا زندگی کرده و اصلا به لبنان نیامده است.»

شهردار یارون اضافه کرد: «اهالی آن منطقه اخبار را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند و هیچ کدام از آن‌ها هادی مطر جوان را نمی‌شناسد.»

پیش از این، فرماندهی پلیس نیوجرسی در آمریکا اعلام کرده بود که جوانی ۲۴ ساله به نام هادی مطر ساکن ایالت نیوجرسی به سلمان رشدی با سلاح سرد حمله کرده است.

رسانه‌های آمریکایی، روز گذشته، گزارش دادند سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه (به وقت محلی) در ۱۲ اوت ۲۰۲۲ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشته، مورد حمله واقع می‌شود.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داده است.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را  به عهده گرفته بود.

سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می‌کرد و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت.. انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که این اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشت.

روزنامه «دیلی‌میل» در خبری شامگاه جمعه مدعی شده بود رشدی مورد اصابت ۱۰ یا ۱۵ ضربه چاقو قرار گرفته، در حالی که رسانه انگلیسی‌زبان دیگر نوشته وی مورد اصابت ۱۰ تا ۱۵ ضربه چاقو و مشت قرار گرفته است.

پلیس نیویورک در بیانیه بامداد شنبه خود تصریح کرد که سلمان رشدی دست‌کم یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم زیر ضرب چاقو قرار گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سلمان رشدی ضارب سلمان رشدی هادی مطر افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سلمان رشدی هادی مطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

آیا شادی قابل اندازه گیری است؟ برخی از رویکردهایی که سعی در پاسخ به این سؤال دارند، بین دو مؤلفه متفاوت شادی تمایز قائل می‌شوند: بخش تجربه روزانه، و ارزیابی کلی‌تر زندگی است که شامل نحوه تفکر مردم در مورد زندگی خود به عنوان یک کل می‌شود.

به گزارش روزیاتو، گزارش شادی جهانی که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد با بررسی داده های نظرسنجی گالوپ که از پاسخ دهندگان تقریباً در هر کشوری می خواهد زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند، به طور جدی در تعیین کمیت شادی دست به کار شده است.

از این نظر، آنها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی یا غمگینی کشورها به دست می‌آورند. اینفوگرافی زیر نشان می دهد که کدام کشورها در سال‌های اخیر غمگین‌ تر شده‌اند.

کدام کشورها از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده اند؟

افغانستان غمگین ترین کشور جهان در حال حاضر است و مردم این کشور نسبت به بیش از یک دهه قبل، ۶۰ درصد ناراضی‌تر هستند، که نشان می‌دهد زندگی در این کشور از سال ۲۰۱۰ تا چه اندازه بدتر شده است.

در سال ۲۰۲۱، پس از نزدیک به دو دهه اشغال افغانستان توسط آمریکا، طالبان رسماً در افغانستان به قدرت بازگشتند. این گروه، زندگی را برای مردم سخت‌تر کرده است، به‌ویژه برای زنانی که از ادامه تحصیل، مسافرت و کار محروم هستند.

در مقیاس وسیع‌تر، اقتصاد افغانستان پس از طالبان متحمل تأثیرات مختلف شده است: بیکاری گسترده، کاهش درآمد، سوءتغذیه و سیستم بهداشتی در حال فروپاشی.

در مجموع ۹ کشور در مقیاس ۰ تا ۱۰ امتیاز شادی خود، یک امتیاز کامل یا بیشتر از دست داده اند.

قابل توجه است که بسیاری از آنها سالها شاهد تحولات اجتماعی و اقتصادی بوده اند. به عنوان مثال، لبنان از سال ۲۰۱۹ با چندین دهه فساد و بحران نقدینگی شدید دست و پنجه نرم می کند که منجر به فروپاشی سیستم بانکی شده و سطح فقر را به شدت افزایش داده است.

در اردن، رشد بی‌سابقه جمعیت – ناشی از خروج پناهندگان از عراق و سوریه – نرخ بیکاری را تشدید کرده است. تغییر تا حدودی ناگهانی در سطح زمامدارن نیز نگرانی هایی را در مورد ثبات سیاسی در این کشور ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)