Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@17:28:31 GMT

لنزهای رنگی چه خطراتی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۷۹۴

محققان می‌گویند استفاده از لنزهای رنگی برای چشم آسیب زاست. ناطقان: پروفسور تاتیانا شیلووا متخصص چشم پزشکی در روسیه اعلام کرد که لنزهای رنگی می‌توانند از رسیدن مقدار لازم اکسیژن به چشم جلوگیری کنند و باعث کاهش قدرت بینایی شوند.

این پزشک متخصص خاطرنشان می‌کند که "آسیب لنزهای تماسی رنگی بیشتر از لنزهای تماسی نوری است، زیرا نفوذپذیری اکسیژن آن‌ها به دلیل سطح رنگی که دارند بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

شیلووا توصیه کرد که بیش از پنج ساعت در روز از این لنزها استفاده نکنید و بهتر است در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها از آن استفاده کنید. اما قبل از آن باید با یک چشم پزشک مشورت کنید.

او گفت: لنزهای رنگی دقت بینایی را کاهش می‌دهند زیرا، به عنوان یک قاعده، بخش رنگی این عدسی ها، سطحی بیشتر از اندازه مردمک استاندارد را اشغال می‌کند.

این پزشک متخصص تأکید کرد: رنگ آمیزی میدان دید را باریک و دید جانبی و حتی ناحیه مردمک را محدود می‌کند که این باعث کاهش قدرت بینایی می‌شود؛ این تأثیرگذاری در عصر بیشتر است، زیرا مردمک چشم در طول شب منبسط می‌شود. منبع: مشرق برچسب ها: لنزهای رنگی ، خطرات ، آسیب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لنزهای رنگی خطرات آسیب لنزهای رنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!

تاتنهام پس از جدایی بهترین گلزن تاریخ خودش با مشکل جدی روبرو شد، هری کین اما یکی از بهترین فصل های دوران فوتبال خوشد را می گذراند. 

طرفداری | هری کین بهترین اتفاقی بود که این فصل برای بایرن مونیخ رخ داد. او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دنیا از تاتنهام به بایرن منتقل شد و در آلمان هنوز یکی از بهترین مهاجمان جهان است، البته اگر بهترین نباشد. 

با گلزنی مقابل رئال مادرید در جریان تساوی 2-2، هری کین به رکورد 43 گل در تمام رقابت های این فصل رسید. او که قرار است به زودی کفش طلا را به خودش اختصاص دهد، این فصل آمار خیره کننده 43 گل در 43 بازی را به ثبت رسانده که میانگین 1 گل در هر بازی است. 

در سمت مقابل اما تاتنهام قرار دارد، تیمی که این فصل هیچ مهاجمی جذب نکرد که سطحش حتی نزدیک به کین باشد، این موضوع باعث شد گل های تیم پوستکوعلو میان بازیکنان تیم تقسیم شود.

با این وجود، هری کین به تنهایی بیشتر از همه مهاجمان تاتنهام در این فصل گلزنی کرده است! تعداد گل های برنان جانسون، جیمز مدیسون، دیان کولوسفسکی، سون هیونگ مین و ریچارلیسون روی هم 42 است که از کین پایین تر قرار می گیرد. 

مقایسه تعداد گل های بازیکنان خط حمله تاتنهام با هری کین

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • (تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی
  • فقط شش هزار بلیت برای تراکتور - استقلال
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد