Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:47:54 GMT

ضرورت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در شورای ششم پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۹۳۸

ضرورت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در شورای ششم پایتخت

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، شنبه _بیست‌ودوم مردادماه_ در هفتاد و چهارمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور که در مسجد امام سجاد (ع) منطقه هفت برگزار شد با مثبت ارزیابی کردن نهضت دیدارهای مردمی با محوریت مساجد، مسجد را پایگاهی برای حضور تمام اقشار جامعه و مکانی برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان از دل محلات برشمرد و اظهار کرد: نشاط و توسعه در شهر تهران، از طریق مشارکت و تعامل دوطرفه میان شهروندان و مدیریت شهری امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس جلسات دیدار مردمی در مساجد با رویکرد رسیدگی به درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها به صورت برنامه مستمر در دستور کار قرار دارد و به درخواست‌های شفاهی و کتبی شهروندان رسیدگی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و متروی پایتخت، خاطرنشان کرد: با آغاز سال تحصیلی، با افزایش تعداد مسافران در اتوبوس‌های پایتخت و نیاز به وجود اتوبوس‌های نو برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توجه به خرید اتوبوس یا اوورهال اتوبوس‌های قدیمی در ماه‌های اخیر بسیار پررنگ شده است.

آقامیری اضافه کرد: قطعاً باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم، زیرا رسیدن به هدف مورد نظر علاوه بر رضایت مسافران، کاهش آلودگی و ترافیک را به دنبال دارد.

کد خبر 596146

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی نوسازي اتوبوس عضو شوراي شهر تهران آغاز سال تحصیلی جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسعه ناوگان حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

 مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد اولویت‌ها در حوزه نوسازی ناوگان توسط دولت بررسی  می‌شود گفت: برخی نقایص و کمبودهایی را در این بخش داریم که با توجه به  اولویت بندی های مختلف اتفاق می افتد. 

وی افزود: در بازه زمانی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱  در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  ۵۷ هزار دستگاه را از رده خارج کردیم که از این تعداد برای کمتر از ۱۰تا ۱۲هزار دستگاه  بحث جایگزینی  آنها مطرح شد و مابقی بدون جایگزینی از رده خارج شد.

ابراهیمی  اظهار کرد: در سال گذشته  ۷۲ هزار دستگاه نوسازی شدند که این عملکرد نشان می دهد بیش از ۴سال است که در بازه زمانی اعلام شده نوسازی ناوگان حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: این آمارها نشان می دهد حتی  با توجه به ورودی خودرویی که  در کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به  سن ناوگان که در کشور داریم وضعیت باز هم مناسب نیست.

او اظهار کرد: هدف گذاری های صورت گرفته  نوسازی ۲۵۰ هزار خودرو است که برای میانگین سالانه  است و حداقل  باید  بتوانیم امسال بیشتر از این عدد خودرو از رده خارج کنیم و یک بخشی هم در حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شود.

وی تاکید کرد: در آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی که ۲۸اسفند سال قبل توسط دولت ابلاغ شد  اثرات خوبی را برای کشور شاهد هستیم و برای همین ۲۰ روز کاری از سال ۱۴۰۳ گذشته است بیش از ۲۸هزار دستگاه خودرو توسط مراکز پذیرش شده است که به اندازه ۲۷درصد آمار سال گذشته است و این به معنای  آن است که‌ ورودی خودروهای فرسوده خوب بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها