Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین روابط این جنبش با جمهوری اسلامی را روابط مستحکم توصیف و تاکید کرد جنبش جهاد اسلامی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هم ارتباط برادرانه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره نت تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران حامی بزرگ جنبش جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین است، اما این کشور والاتر از آنی است که در امور مقاومت دخالت کرده و تصمیمات جنبش همواره در محوری ملی فلسطینی استوار است، از اینرو ما مبارزه خود را با اشغالگران براساس دیدگاه‌های خالص فلسطینی انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گفتگو در پاسخ به پرسش این رسانه عربی در مورد چارچوب و مرز بندی روابط جنبش جهاد اسلامی با ایران و میزان تاثیر گذاری ایران بر تصمیمات گروه‌های فلسطینی گفت: آقای ابوطارق (زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین) پیش از وقوع جنگ اخیر دعوتی برای سفر به ایران داشت تا با آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کند و این سفر هیچ ارتباطی با رخدادهای غزه نداشت.

به گفته البطش سفر دبیر کل به تهران کاملا پروتکلی، تشریفاتی و از پیش تعیین شده بود.

به گفته عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  نه ایران و نه هیچ کشور دیگری در تصمیمات ما دخالتی نداشته و ما تصمیمات خود را به شکلی کاملا ملی گرایانه و در چارچوب منافع ملی فلسطینی اتخاذ می‌کنیم.

وی افزود: ما جنگ‌های خود را براساس دیدگاه‌ و نگاه خود انجام داده و از امت اسلامی هم می‌خواهیم تا در حمایت از ما از ایران پیروی کرده، از آن الگو گرفته و با پول و سلاح و انتقال تجربه از ما پشتیبانی کند.

این مقام عالی رتبه جهاد اسلامی تاکید کرد: اما انتقاد از ایران و متهم کردن این کشور امری غیر قابل قبول است، ایران از ما حمایت مالی، تسلیحاتی کرده و به انتقال تجربه و آموزش ما می‌پردازد همچنین از ما در سطح سیاسی هم پشتیبانی می‌کند، امکاناتی که هیچ طرفی در امت اسلامی آن را در اختیار مقاومت آن را انجام نمی‌دهد.

البطش افزود: اینکه ادعا می‌شود و ما متهم می‌شویم که بنا به دستور ایران فعالیت می‌کنیم امری غیر صحیح است ایران والاتر از آن است که چنین کاری انجام دهد، ایران از ما علنا حمایت می‌کند و ما حاضر نیستیم کسی میهن پرستی ما را زیر سئوال ببرد، ما منتظر کسی نمی‌نشینیم تا به ما بگوید چه وقت و چگونه به جنگ با اسرائیل بپردازیم.

این رهبر جهاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با توسعه فعالیت مقاومت در کرانه باختری هم تاکید کرد، یکی از اهداف دشمن در تجاوز اخیرش قطع کردن ارتباط جنبش جهاد اسلامی با کرانه باختری است، او به دنبال آن بود که ضربه‌ای پیشدستانه را علیه ما وارد کرده و ارتباط الجعبری و منصور (دو فرمانده ارشد سرایا القدس در نوار غزه) را با گردان‌های سرایا القدس که در کرانه باختری شکل گرفته اند را قطع کند، گردان‌ها و مجموعه‌هایی که به شکل قابل توجهی در حال رشد هستند و از گردان اردوگاه جنین کار خود را آغاز کرده و امید را مجددا در دل مردم فلسطین زنده کردند.

البطش تاکید کرد، کرانه باختری باید به مرکز طرح ملی (مبارزه فلسطین) بازگشته و به حامی قدس تبدیل شود، مبارزه با دشمن صهیونیستی در آنجا تن به تن و رخ به رخ است، با همین درک و تلقی است که سرایا القدس اقدام به تشکیل گردان‌های خود در شهرهای مختلف کرانه باختری کرده است.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جنبش جهاد اسلامی فلسطین کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشورها و در راس آن کشورهای اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

کد خبر 6095569 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد