Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا سیدالنگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود بیش از ۴۷ درصد جمعیت روستایی در گلستان، نیاز به توجه ویژه به این بخش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: طی سفر رئیس جمهور و هیات دولت به گلستان مصوبات خوبی در راستای توسعه روستاهای استان اخذ شد.

وی افزود: در جریان این مصوبات، برای رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر عملیات عمرانی و زیرساختی زیادی در روستاها انجام شده و هم اکنون هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدالنگی ادامه داد: اعتباری که در سفر هیات دولت به روستاهای استان در حوزه‌های زیرساختی آب، برق، گاز، خدمات بهداشتی و جهاد کشاورزی تخصیص یافته، حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: از این مقدار ۹۵ میلیارد تومان آن به طرح‌های ایمن سازی و نوسازی منازل روستایی اختصاص یافته است.

وی گفت: در آخرین جلسه شورای عالی مسکن بر همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی برای ایمن سازی بافت روستایی استان تاکید شد.

سیدالنگی افزود: گلستان حدود ۱۰۰ هزار واحد ناایمن داشته که سالانه امکان ایمن سازی و مقاوم سازی سه هزار واحد فراهم است و در این راستا نیاز است که اهالی روستا و مالکان نسبت به همکاری با دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

۶۰ درصد مدارس گلستان ایمن سازی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص ایمن سازی مدارس استان، علی الخصوص مدارس روستاها، گفت: تا کنون بیش از ۶۰ درصد مدارس استان گلستان ایمن سازی شده‌اند.

وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای که میان اداره کل نوسازی و استانداری گلستان منعقد شد، مصوب شد تا استانداری اعتباراتی را به این امر اختصاص دهد.

سیدالنگی اظهار کرد: چنانچه سازمان نوسازی مدارس ایمنی مدرسه‌ای را تایید نکند، برگزاری کلاس‌ها در آن محل ممنوع است.

وی در ادامه سخنانش از رفع موانع آب روستاهای استان خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با شرکت آبفا گلستان منعقد کرد، معضلات کم آبی، و عدم بهداشت آب روستاها حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین تصریح کرد: طی این تفاهم نامه مشکلات حوزه آب ۴۳۲ روستای گلستان با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان رفع می‌شود.

سید النگی ادامه داد: به طور کلی در سفر هیات دولت اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه روستاهای گلستان تخصیص یافته که این اعتبار اثر مثبتی در توانمند سازی روستاهای استان خواهد گذاشت.

وی در انتها یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان به خوبی اجرا می‌شود و مانعی برای پیشروی این طرح در روستاها وجود ندارد.

کد خبر 5562457

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان سازمان نوسازی مدارس بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا گرگان ماه محرم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان روستاهای استان ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد