Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:53:02 GMT

مدارس کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۲۶۴۲

مدارس کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر اولویت‌بندی مسایل آموزش و پرورش و احصاء مسایل آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی افزود: مدارس سنگی و کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست در این راستا این موضوع با جدیت بیشتری پی‌گیری شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: آموزش و پرورش باید توجه ویژ‌ ای به مساله عدالت آموزشی در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استعدادیابی علمی و تست علاقه‌مندی دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان مستعد و علاقمند شناسایی و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر بهره‌وری نیروی انسانی و کیفیت تدریس معلمان را یکی از شاخص‌های کیفیت آموزشی دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت معلمان جهادی و داوطلب تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار پیگیری راه‌اندازی رصدخانه بمنظور استفاده دانش آموزان علاقه‌مند به نجوم شد.

وی بر اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش در زمان مشخص تاکید کرد.

۲۵۶ مدرسه از سوی خیران مدرسه‌ساز احداث شده است

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان هم در این جلسه گفت: این مجمع ۵۶۲ مدرسه در قالب ۳۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران احداث کرده است.

ابراهیم حسامی اظهار کرد: خیرین زیادی در استان وجود دارند که در راستای فرهنگ مدرسه‌سازی و ارتقا شاخص‌های آموزشی هزینه‌های زیادی می کنند.

به گفته وی، برخی خیرین تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان به روند احداث مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی رمضانی معاون استاندار کردستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند