Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا، رضا سامه مدیرکل دفتر پایگاه‌های میراث ملی و جهانی روز یکشنبه -۲۳ مرداد ۱۴۰۱- در پنجمین همایش سراسری افق تحول که با حضور مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در محل سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در حقیقت عهده‌دار خطیرترین مسئولیت‌ها هستند و ماموریت‌های خود را با عشق و علاقه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامه گفت: افزایش بی‌رویه بدون آمایش، رهاشدن در موجی از ماموریت‌های غیر هدفمند و ...آسیب‌هایی است که پایگاه‌ها را تهدید می‌کند این درحالی است که پایگاه‌ها از کمبود نیروی تخصصی نیز رنج می‌برند.در تمام این سال‌ها با وجود اعتبارات اندک مدیران پایگاه‌ها کار را به خوبی انجام دادند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

مدیرکل دفتر پایگاه‌های میراث ملی و جهانی اضافه کرد: از آنجایی که تخصصی‌ترین کارها از سوی پایگاه‌ها ارائه می‌شود باید حقوقی را برای پایگاه‌ها در نظر گرفت تا به صورت تخصصی مدیران پایگاه‌ها فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران پایگاه‌ها متعهدانه در این سال‌ها کوشیده‌اند و تلاش‌شان شایسته تقدیر است. این افراد سال‌ها با کمترین امکانات با شوق و علاقه ماموریت‌های خود را به انجام رساندند.

عناصر بصری و مفهومی یک اثر باستانی یک مجموعه واحد هستند

علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه جهانی منظر باستانی ساسانی در پنجمین همایش سراسری افق تحول با بیان اینکه اثر باستانی و عرصه و حریم آن به‌صورت یک مجموعه واحد مورد توجه قرار می‌گیرند و بخشی از یک هسته هستند، افزود: فراتر از عناصر بصری، عناصر مفهومی، فرهنگی و سازوکارهای نهادینه شده در یک اثر جهانی، یک کل واحد محسوب می‌شود.

مدیر پایگاه جهانی منظر باستانی ساسانی تاکید کرد: تلاشمان این است  که مفهوم فرهنگ، تاریخ و تمدن را در مجموعه عرصه‌ها و حرائم میراث ملی و جهانی مورد حفاظت و بهره‌برداری قرار دهیم و قوانین نیز بر همین اساس وضع شده‌اند.»
او با اشاره به ثبت حدود ۲هزار اثر جهانی، به رقابت کشورها در ثبت  جهانی آثار اشاره و بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا تاکید کرد.
عسگری در ادامه به بیان برخی راهکارهای دانش بنیان و اهمیت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در این زمینه پرداخت.
همکاری درون وزارتی و بین وزارتی، هم‌تراز کردن آثار با آثار جهانی سایر کشورها، واگذاری پژوهش در محوطه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان، در اختیار گذاشتن منابع سرمایه‌ای گردشگری به شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، تعریف چرخه تعهد و برنامه‌ریزی منسجم، تشکیل شورای عالی میراث‌فرهنگی با اهداف نظارتی، تعریف بودجه مشخص برای پایگاه‌های میراث جهانی، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارج از کشور در زمینه پژوهش از جمله موارد مورد اشاره مدیر پایگاه جهانی منظر باستانی ساسانی بود.

این خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها تخت جمشید ارگ بم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخت جمشید ارگ بم تخت جمشید ارگ بم پایگاه های میراث ملی و جهانی مدیران پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک