Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:19:08 GMT

۷۰ درصد آمبولانس‌های اورژانس مازندران فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۳۳۲۰

۷۰ درصد آمبولانس‌های اورژانس مازندران فرسوده است

رضا حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با در اختیار داشتن ۱۲۰ دستگاه آمبولانس خدمات دهی به بیماران و مصدومان استان را انجام می دهد که هر چند از نظر تعداد آمبولانس کمبود آنچنانی وجود ندارد ،اما فرسودگی و تعمیرات دائم سبب از رده خارج شدن این خودروها در ارایه خدمات می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : فرسودگی آمبولانس های اورژانس علاوه بر اینکه ارائه خدمات مطلوب را تحت شعاع قرار داه است به دلیل خرابی های زیاد بار هزینه ای بر دوش دانشگاه تحمیل می کند. 

رییس اورژانس مازندران توضیح داد : سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال از بودجه و اعتبارات صرف تعمیر این آمبولانس های فرسوده می شود در حالی که هزینه تعمیر فراتر از این رقم است اما بدلیل پایین بودن اعتبارات با همین میزان اعتبار ،کار تعمیر انجام می شود و آمبولانس ها به گردونه فعالیت باز می گردند .

وی با اشاره به پیگیری های خوب دولت سیزدهم برای ورود آمبولانس خارج از کشور ،ابراز امیدواری کرد با ورود این آمبولانس ها و اختصاص تعدادی از آن به مازندران به عنوان استانی که نیازمند این نوع خودروها است ، بخشی از مشکلات اورژانس استان برطرف شود .

حبیبی ادامه داد : مازندران بدلیل گردشگرپذیر بودن سالانه بخصوص در تعطیلات پایان هر هفته میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که به همراه حضور این حجم از مسافران بروز حوادث مختلف جاده ای ، جنگلی و دریایی غیر قابل کنترل و پیش بینی نشده است به همین دلیل بروز چنین حوادثی باعث افزایش ماموریت های اورژانس می شود . 

وی افزود : آمبولانس های قدیمی باعث می شود تا در برخی مواقع خدمات دهی به سرعت مورد نظر انجام نشود.

۹۸ پایگاه اورژانس در مازندران فعالیت می کنند که خدمات رسانی به حادثه دیدگان از طریق ۱۵۰ آمبولانس انجام می شود .

اورژانس مازندران ماهانه ۱۱ تا ۱۲ هزار ماموریت انجام می دهد  .

برچسب‌ها ساری مازندران سازمان اورژانس کشور آمبولانس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران سازمان اورژانس کشور ساری مازندران سازمان اورژانس کشور آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که دغدغه مهم و اصلی شهروندان محله جوادیه سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. ۱۰ تا ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین