Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کنار عوامل مختلفی که بین سازمان‌های دانشگاهی اصیل کشور (دانشگاه‌های زیرنظام وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی) و جامعه فاصله ایجاد کرده‌اند، به نظر می‌رسد تاسیس دانشگاه‌های سازمانی (موسسات دانشگاهی وابسته به سازمان‌های دولتی مانند دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه صنعت نفت و ...) تاثیر به سزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان‌های دانشگاهی با ساختار غالبا استاندارد، چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری، همانند سال‌های نه چندان دور می‌توانند با تربیت نیروی کار متخصص به طور موثر به جامعه خدمت کنند، حال آنکه در ادوار اخیر این نقش مهم با تاسیس دانشگاه‌های سازمانی (که غالبا به سطح کیفی سازمان‌های دانشگاهی اصیل هم نمی‌رسند) کم‌رنگ شده است. به ویژه، دانشگاه‌های سازمانی به دلیل تضمین اشتغال اغلب برای رتبه‌های برتر کنکورهای سراسری جذابیت داشته‌اند.

به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده است که مراجع تصمیم‌گیر به این مهم توجه خاص کرده و ترتیبی اتخاذ نمایند که همانند گذشته، سازمان‌های مختلف نیروی کار خود را با برگزاری آزمون از بین دانش‌آموختگان نخبه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی تامین نمایند تا هم ارتباط دانشگاه با جامعه ترمیم شود و هم انگیزه دانشجویان برای ارتقای سطح علمی خود جهت اخذ فرصت شغلی ایده‌آل بیشتر گردد.

البته سازمان‌های دولتی هم می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تعریف سرفصل‌های درسی یا رشته‌های تحصیلی با همکاری وزارت علوم، نگرانی‌های مربوط به تربیت نیروی کار حرفه‌ای متناسب با حیطه سازمانی خود را برطرف نمایند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان های دانشگاهی دانشگاه های سازمانی سازمان های دانشگاهی دانشگاه های سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد