Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:42:32 GMT

مالک ساختمان متروپل تخلفات فراوانی داشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۱۳۱

مالک ساختمان متروپل تخلفات فراوانی داشته است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر کمیسیون در کنار مالک ساختمان متروپل، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی بیشترین تخلف را داشته اند و دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به خوبی عمل نکرده اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات فروریزش ساختمان متروپل در آبادان بیان کرد: گزارش کمیسیون عمران از حادثه ریزش ساختمان متروپل آماده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است و در هفته جاری  این گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای کار در انتخاب مشاور و ناظر پروژه کوتاهی صورت گرفته  چرا که فرد و شرکت مذکور صلاحیت کافی نداشته و مجوز آن نیز غیرقانونی بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در حین ساخت و ساز نیز ناظران متعددی تغییر کردند و علی رغم ارائه گزارش وضعیت نامناسب ساختمان متروپل به شهرداری آبادان، این مجموعه توجهی به تخلفات نکرده است. از سوی دیگر مسئولان در رده های مختلف در انجام وظایف خود کوتاهی کردند. از نظر کمیسیون عمران مالک ساختمان تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز علی رغم مشهود بودن تخلفات در حین ساخت، کوتاهی کرده و به تخلفات توجهی نکردند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه و منطقه آزاد نیز به عنوان متولی مدیریت عمرانی در منطقه آزاد آبادان به این موضوع ورود کرده و وظایف قانونی خودشان را انجام می‌دادند که متاسفانه آنها نیز کوتاهی کردند.

رضایی تاکید کرد: یک نسخه گزارش کمیسیون نیز به قوه قضاییه ارسال شده تا با متخلفان برخورد شود. از نظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به خوبی عمل نکرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ریزش ساختمان مترو پل آبادان استانی سیاسی مجلس یازدهم ساختمان متروپل ساختمان متروپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟