Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، روزنامه کیهان در شماره امروز خود در گزارشی درباره حمله به سلمان رشدی نویسنده کتاب «آیات شیطانی» نوشت: «سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود پس از 34 سال گرفتار انتقام الهی شد.»

این روزنامه ضمن شرح ماجرای حمله در بخشی از گزارش خود به «تفاوت اعدام فقهی سلمان رشدی با اقدامات تروریستی» اشاره کرد و نوشت: «جریان و جبهه استکبار در رویکردی مزورانه با تشبیه «اعدام فقهی» به «ترورِ» مرسوم، قصد دارد به نحوی از اجرای احکام الهی جلوگیری کرده و آن را تقبیح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی تعطیلی اجرای حدود الهی به معنای پیشبرد اهداف نامشروع این جریان است. در اسلام ترور ممنوع و غیرجایز است، اما در مورد اعدام فقهی وضع فرق می‌کند و با ترور وضعیتش متفاوت است.»

این روزنامه افزود: «آن‌چه که در فتوای امام با عنوان «اعدام» آمده، صرفاً مرتبط با موضوع «ارتداد» است. مرتد (چه فطری و چه ملّی) کسی است که از عقاید اسلامی خود برمی‌گردد و به آن اصول پشت می‌کند. کسی که از دین اسلام برگردد و به مقدسات آن توهین بکند اصطلاحاً مرتد فطری نام دارد، یعنی کسی مثل همین سلمان رشدی که فارغ از رد دین اسلام در پی توهین به آن برآمد. مرتد فطری، از لحاظ فقهی محکوم به اعدام و مهدور‌الدم است و تمام فقها تقریبا در این مورد متفق‌الرأی هستند.»

کیهان در بخش دیگری از گزارش خود به تجلیل ها درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی پرداخت و نوشت: ‌«برخی احتمال می‌دهند این ماجرا صحنه ‌سازی (از طرف آمریکا یا اسرائیل) باشد. آنها به فضا ‌سازی چند روز قبل اشاره می‌کنند که محافل آمریکایی ادعا کردند عوامل ایران در صدد ترور یا ربودن جان بولتون بوده‌اند. همچنین به این موضوع استناد شده که آمریکا در جریان مذاکرات وین، مخالف لغو برخی تحریم‌ها با برچسب تروریسم بوده و با فضا ‌سازی‌های اخیر، دنبال فشار به ایران هستند.»

کیهان افزود:‌ «همچنان که تاکید شد، هر تحلیلی درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی ارائه شود، تفاوتی در اصل ماجرا (سرانجام زندگی نکبت بار فرد هتاک به مقدسات 1.6 میلیارد مسلمان) ایجاد نمی‌کند. هر کس که بپذیرد در لشکر وحشی غرب نقش پیاده نظام را بازی کند، باید منتظر هزینه‌های آن باشد.»

کیهان در گزارش خود به شهادت سردار سلیمانی و نقش مقامات پیشین آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو اشاره کرد و نوشت: «باتوجه به اینکه سلمان رشدی از ترس واکنش مسلمانان به توهین به آیات قرآن 34 سال تحت تدابیر امنیتی توسط نیروهای انگلیس و آمریکا قرار داشت و در اماکن عمومی مورد حمله قرار گرفت، بنابراین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق این کشورهم که از ترس انتقام ایران تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی زندگی می‌کنند، از این مسئله به شدت نگران خواهند شد. حمله به سلمان رشدی نشان داد که انتقام از ارتکاب کنندگان جرم و جنایتکاران در خاک آمریکا کار سختی نیست و بعد از این ترامپ و پمپئو بیشتر احساس خطر خواهند کرد.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سیاسی ترور سلمان رشدی اخبار مرتبط عبدالله گنجی درباره حمله به سلمان رشدی: ضارب هیچ ارتباطی با ایران ندارد ۱۴۰۱/۵/۲۲ وحید یامین پور در مورد حمله به سلمان رشدی: ماجرا واقعا برد - برد است ۱۴۰۱/۵/۲۲ امام جمعه سابق لواسان: سلمان رشدی مرتد است و باید اعدام شود، حالا مرندی نگران برجام شده؟ ۱۴۰۱/۵/۲۲ حکم امام خمینی(ره) برای سلمان رشدی + فیلم ۱۴۰۱/۵/۲۲ واکنش نخست وزیر اسراییل به ماجرای سلمان رشدی ۱۴۰۱/۵/۲۳ آخرین وضعیت سلمان رشدی ۱۴۰۱/۵/۲۳ آخرین ویدیو ها مقصران حادثه متروپل مشخص شدند ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۳ تصاویر ناب از قبر مطهر حضرت ابوالفضل (ع) + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۴۱ خوشحالی جالب یک سگ برای خوردن بستنی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۰۶ وقتی شهردار تورنتو زنبور خورد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۸:۳۰ شوخی بازیگر معروف زن با پسر امین حیایی غوغا کرد + عکس ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۲۳:۳۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۶ خط و نشان کیهان بعد از ترور سلمان رشدی برای ترامپ و پمپئو ۱۱:۰۴ وحیدی: جامعه بازنشستگان در شرایط سختی هستند ۱۰:۵۹ واکنش نخست وزیر اسراییل به ماجرای سلمان رشدی ۱۰:۵۶ ملک ۷۰۰۰ میلیاردی شهرداری تهران پس از ۵ سال رفع تصرف شد ۱۰:۴۵ ورزشکاران شرکت مس در مسابقات شرکت های کارگری جهان افتخار آفرینی کردند ۱۰:۴۱ مچ انداری دلار و ریال در تالار بورس / شاخص کل عقب نشینی کرد ۱۰:۴۰ چمران رییس شورای شهر تهران ماند ۱۰:۳۸ نرخ رسمی۲۵ ارز افزایش یافت ۱۰:۳۵ بعد از ۷ سال کویت به تهران سفیر فرستاد ۱۰:۳۳ چگونه از صادرات بنزین ۲۷ سنتی به هشتگ یارانه جعلی انرژی رسیدید؟! ۱۰:۳۱ آخرین وضعیت سلمان رشدی ۱۰:۳۰ قهرمانی قاطعانه تیم فوتبال ۶ نفره فولاد هرمزگان در مسابقات بین المللی شرکت های کارگری/ پری زاده بهترین بازیکن جهان شد ۱۰:۲۹ ضارب سلمان رشدی اعلام بی گناهی کرد ۱۰:۲۵ ارتقای مرج اتریوم چه زمانی انجام می شود؟ ۱۰:۲۱ خط تولید تندر ۹۰ احیا می شود ۱۰:۰۶ هشدار امداد خودرو سایپا به متقاضیان خدمات امدادی ۱۰:۰۳ پیشنهاد ۱۰۰۰ میلیاردی میلان برای طارمی ۰۹:۵۹ رویکرد تعاملی قوه قضاییه و صنعت بیمه تقویت می شود ۰۹:۴۱ تصاویر ناب از قبر مطهر حضرت ابوالفضل (ع) + فیلم ۰۹:۳۵ قیمت بیت کوین همچنان در نیمه کانال ۲۴ هزار دلاری ۰۹:۳۲ تبلیغ خلاقانه مرسدس برای معرفی خودروهای برقی + عکس ۰۹:۲۵ قیمت شیرخشک اعلام نشود، خطر کمبود در آینده جدی است ۰۹:۰۹ هوا گرم تر می شود ۰۹:۰۶ خوشحالی جالب یک سگ برای خوردن بستنی + فیلم ۰۹:۰۰ لپ تاپ قیمت مناسب برای دانشجویان (جدول مشخصات) ۰۸:۵۷ زمان اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد ۰۸:۴۶ افسردگی خندان چه علایمی دارد؟ ۰۸:۳۰ وقتی شهردار تورنتو زنبور خورد! + فیلم ۰۸:۰۵ ضرورت تمرکز بر تولید گریدهای جدید و محصولات ویژه ۰۷:۳۵ اگر در بانک دی حساب دارید بخوانید / آشنایی با طرح شکوه ارزش آفرین بانک دی ۰۷:۳۰ ۷ شب سفر با تورهای ارزان باکو چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۲:۵۰ تاثیر جالب ورزش بر خواب شبانه! ۰۲:۱۹ راهکارهای فوری برای بازیابی گوشی که خیس شده ۰۲:۱۹ ۴ نشانه که رابطه با این دخترها اشتباه است! ۰۱:۴۹ شاسی بلند جدید و ارزان قیمت هندی +عکس ۰۱:۳۹ ۲۳ راه برای تسخیر بی چون و چرای قلب مردها ۰۱:۱۵ روغن هیدرولیک را چه زمانی تعویض کنیم؟ ۰۰:۵۹ فال ابجد روزانه یک شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۵ شما افسردگی خندان گرفته اید! ۰۰:۴۹ خطرات تزریق بوتاکس در طولانی مدت ۰۰:۴۶ زندگی لاکچری در گورستان باستانی تهران ۰۰:۳۳ راهکارهایی برای مقابله با درد رماتیسم مفصلی ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز یکشنبه ۲۳ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۸ خرید گوشی ارزان قیمت بهتر است یا گران؟ ۰۰:۲۶ چطوری برنامه ریزی کنیم تا به همه کارامون برسیم؟ ۰۰:۲۰ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۸ کاربردهای عجیبی که پوست هندوانه دارد! + طرز تهیه ترشی هندوانه ۰۰:۱۴ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲۳ مرداد / تغییر اساسی پیش روی شماست ۲۳:۵۵ لاغری با قهوه در ۱۵ روز + عوارض و خطرات ۲۳:۴۳ با این کارها صورتت جذاب تر به نظر می رسه اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سیاسی ترور سلمان رشدی حمله به سلمان رشدی ترامپ و پمپئو ارز دیجیتال فیلم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ ۵ ۲۲ ۲۳ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با حضور در برنامه جهان آرا که همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و روز گرامیداشت مقام عالی معلم از شبکه افق پخش شد، ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان سراسر کشور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در آموزش و پرورش کاشتند سال ها بعد معاونت پرورشی و فرهنگی به طور رسمی در ساختار آموزش و‌ پرورش شکل گرفت این ساختار تا سال ۱۳۸۰ مستقر بود تااینکه معاونت پرورشی و فرهنگی منحل و ساختار سازمان دانش آموزی جایگزین شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی نگاشته می شود و این معاونت برمی گردد در این سال ها و ۱۸ سال بعد از احیای معاونت پرورشی و فرهنگی مقام معظم رهبری نکات مهمی را در حوزه پرورشی اشاره و عدم رضایت خودشان را از وضعیت پرورشی در آموزش و پرورش اعلام کردند.

پورثانی ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری نکات دقیقی را در دیدار با معلمان فرمودند چراکه معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت جدید یکی از اساسی ترین و مهم ترین معاونت های آموزش و پرورش است و در بین همکاران معاونت تربیتی شناخته می شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزان سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را به عنوان وزارت تربیت رسمی پیشنهاد کرده بودند در سند تحول بنیادین کلمه آموزش و پرورش پیدا نمی شود و تمام کلمات به تربیت ختم می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با توجه به مبانی دینی و تربیتی نگاشته شده است اما با تحقق آن فاصله داریم در صورتی که همکاران در مدارس تلاش می کنند که تربیت محقق شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل سند ۲۰۳۰ بررسی شد تا در آموزش و پرورش نهادینه شود اما در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد که راه و حرکت ما در مسیر باشد؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه سند مطرح شده که مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری نیز بوده است با تصویب سند پرورشی و نقشه راه معتقدیم مسیر تربیت مشخص می شود.

وی درباره آسیب به موضوع تربیت با تعدد مدارس گفت: عدالت آموزشی با تنوع مدارس سازگار نیست؛ ماده واحده ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا کاهش تنوع مدارس در نظام آموزش و پرورش شکل بگیرد با تصویب این امر، مسیر بهتری در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی موثر تربیتی گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است می توان درس خواند محتوا اگر صد در صدی نبود می توان درس خواند اما اگر معلم تراز نباشد نمی توان درس خواند. 

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طی سال های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار می شود چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.

وی تاکید کرد که کیفیت استخدام نیز مهم است در سال هایی قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش می کردیم که از مبادی تربیت معلم نبوده اند لذا در سال گذشته کانون های ارزیابی در کشور مستقر شدند این کانون ها ابزارهایی دارند تا معلمان را ارزیابی کنند تا اگر نیرویی توانمند بود وارد آموزش و پرورش شود.

وی اشاره کرد: ارتقای وضعیت معلمان نکته بعدی است نظام رتبه بندی معلمان برای این موضوع پیاده شد که تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.

وی با تاکید براینکه جوش درونی مربی تربیتی مهم است گفت: در بحث ارزشیابی همکاران باید نسبت به فعالیت همکار امتیاز ویژه دهیم تکلیف برنامه هفتم دادن کارنامه رشدی تربیتی در کنار کارنامه تحصیلی به دانش آموزان است.

پورثانی اضافه کرد در نظام ارزیابی شاخص هایی تعیین کرده ایم و به مربیان امتیاز می دهیم همچنین منزلت و ارزش به کار معلمی که کار تربیتی می کند مدنظر است.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش در حال اجراست اما ورود شاخص های تربیتی تغییر کرده است امروزه یک معلم برای ارتقای رتبه باید شاخص هایی را بگذراند.

پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • جدیدترین قیمت انواع شاهین +جدول قیمتی
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود