Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: عدم تعریض محور ازنا- شازند یکی از مشکلات مردم شهرستان ازنا است، محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

گشت نامحسوس «مرگ» در جاده ترانزیتی

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همواره شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم که متأسفانه همچنان عزمی برای تکمیل چهار خطه کردن کامل این جاده از سوی مسئولان و متولیان امر دیده نمی‌شود، موضوعی که همواره مورد انتقاد مردم و رانندگان این مسیر بوده است.

مرگ دردناک یک خانواده چهار نفره در جریان وقوع تصادف بین دو خودروی سمند و وانت نیسان، بار دیگر ضرورت چهار خطه کردن جاده نا ایمن ازنا- شازند را صد چندان کرد، حادثه‌ای که انتقاد تند «حسین گودرزی» نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس را به دنبال داشت.

سال‌ها انتظار برای چهارخطه کردن یک جاده

وی در نشست علنی نوبت صبح روز یکشنبه، ۸ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به مردم حوزه انتخابیه خود نیز بابت کشته شدن چهار نفر از هموطنانمان در تصادف زنجیره‌ای شب گذشته نزدیک شهر ازنا تسلیت گفت.

وی با یادآوری اینکه سال‌ها است وزارت راه و شهرسازی به دنبال چهار بانده کردن مسیر ازنا است، افزود: تمام رانندگان ترانزیتی بنادر و سمت تهران از همین مسیر عبور می‌کنند و نزدیک به ۲۰ سال است چهار بانده کردن ۶۰ کیلومتر بین ازنا و شازند آغاز شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز گویا گذرگاه آزادی برای ماشین‌های قاچاق قرار داده است و این ماشین‌ها به صورت کاروان در روز روشن با اسکورت عبور می‌کنند و نیروی انتظامی هیچ برخوردی با آنها ندارد.

گودرزی ادامه داد: ما هر هفته در این مسیر کشته می‌دهیم و مسئولین نیز هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

۲ قطعه از پروژه باقی مانده است

احسان کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه چهار خطه ازنا - شازند به طول ۳۴ کیلومتر در محدوده استان لرستان در پنج قطعه در سال ۹۲ آغاز شده است.

وی عنوان کرد: محل اعتبارات این پروژه استانی بوده که در سال ۹۸ به دلیل کمبود اعتبار از منابع ملی شتاب مناسب‌تری گرفت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر سه قطعه از این پروژه به طول ۱۸.۷ کیلومتر به بهره برداری رسیده است گفت: دو قطعه دیگر این پروژه به طول ۱۵.۷ کیلومتر در دست اجرا است.

کرم زاده تصریح کرد: این پروژه دارای شش دستگاه تقاطع غیر هم سطح است که تا کنون سه دستگاه آن انجام و سه دستگاه آن در حال انجام است.

وی بیان داشت: تا کنون ۹۸.۵ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار هزینه شده است.

افتتاح کامل پروژه در صورت تأمین اعتبار

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان نیز فروردین ماه امسال و در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان ازنا و بازدید از پروژه چهار خطه ازنا- اراک اظهار داشت: این پروژه به طول حدود ۳۵ کیلومتر آغاز به‌کار شده که تاکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابراین گزارش، با وجود اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود ۹ سال قبل کلید خورده به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

کد خبر 5562714

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ازنا شازند پروژه نیمه تمام معاونت عمرانی استانداری لرستان احمدرضا دالوند مطالبات مردم لرستان از دولت بوشهر ویروس کرونا محرم 1401 سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا گرگان ماه محرم شهرستان ازنا چهار خطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد