Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر می‌خواهیم روی پیای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی و نحو قرار دارد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار مهدی نژاد معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح در مرکز همایش‌های کوثر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دریادار سیاری در این جشنواره طی سخنانی با بیان اینکه نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند، گفت: دنیا، دنیای تحول است و اگر ما تحول در خودمان بوجود نیاوریم دچار غافلگیری راهبردی می‌شویم.

وی افزود:، اما آنچه باعث تحول در سازمان می‌شود، نیروی انسانی کیفی است که باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی می‌شود. بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث علم و پژوهش را به میان آورده است که نقشه راه ما را مشخص می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می‌کند، توجه به پژوهش و علم است، بیان کرد: هر پژوهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد قطعاً باید مرز دانش را بشکند تا بتواند موجب تحول شود. تدبیر رهبر انقلاب در این رابطه این است که ما باید راه میانبر را برویم تا بتوانیم به نوآوری دست پیدا کرده و از دشمن جلو بزنیم.

دریادار سیاری افزود: اگر می‌خواهیم روی پیای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی و نحو قرار دارد.

وی تصریح کرد: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو وابستگی ما به خارج را قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: علت اینکه خارجی‌ها به دانشجویان خارج از کشور ما اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند هژمونی آن‌ها در جهان بهم بخورد. باید بدانیم علوم انسانی است که می‌تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه ما باید به یافته و پژوهش گران علوم انسانی توجه بیشتری کنیم، تاکید کرد: ما در این حوزه اسناد بالا دستی بسیار ارزشمندی داریم که باید به آن‌ها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را بالا ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون هماهنگ کننده ارتش معاون هماهنگ کننده ارتش دریادار سیاری اگر می خواهیم علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تکریم از معلم باید به عنوان یک فرهنگ و روش در جامعه نهادینه شود.

وی از معلم به عنوان یک فرد تاثیرگذار و اثربخش در جامعه یاد کرد و گفت: رعایت معلم و اهمیت کار وی را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت نهادها دولت و مجموعه دستگاه‌ها دارد.

وی با اظهار اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور ایران قوی در گرو مدرسه قوی است به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان مازندران اشاره و اضافه کرد: تکریم معلم مختص مدرسه نیست همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

کمالی با بیان اینکه آزمون نهایی همانند کنکور است، درباره آزمون‌های استخدامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی ورت گرفت و ردیف استخدامی‌هایی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال رفع و جبران است گفت: اکنون با چالش و کمبود نیروی انسانی روبرو نیستیم و امسال کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را نداریم.

تراز نیروی انسانی با کلاس ها برابر است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان اینکه تراز نیروی انسانی با کلاس‌های استان برابر است گفت: امسال با مسئله کمبود معلم روبرو نیستیم.

وی از جذب نهایی دو هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر سهمیه مازندران برای جذب نیروهای خدماتی است ه با برگزاری آزمون نسبت به جذب آنان اقدام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به مسئله آموزش را مسئله مهم بیان کرد و گفت: باید تلاش شود تا میانگین نمرات دروس مختلف در استان ارتقا بخشیده شود.

وی با اظهار اینکه فضای مجازی بر کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است گفت: در حال حاضر به سمت رشد کیفیت آموزشی با ارتقای میانگین نمرات در حرکت هستیم و مازندران جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کیفیت آموزشی است و در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار داریم.

کمالی با اظهار اینکه مازندران در زمینه پذیرش در دانشگاه‌ها رتبه دوم را در کشور دارد تصریح کرد: این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است و این مسئله نوعی فرصت تهدید محسوب می‌شود از این رو برای کاهش تهدید به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

وی با عنوان اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان مازندران رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این رقم تا پایان برنامه هفتم باید به ۵۶ درصد افزایش یابد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای افزایش یابد یزان بیکاری کاهش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد طی دو سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان رای تجهیز هنرستان‌های استان از سوی دولت تخصیص داده شده است.

کد خبر 6093400

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش