Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از گمرک بندر شهید باهنر، رامین عباسیان اظهار داشت: از ابتدای ماه جاری تاکنون موارد مختلف سبزی و میوه‌های زراعی اظهار نشده در انتهای کانتینرهای یخچالی که تحت کالای دیگری در رویه‌های صادرات و ترانزیت از گمرک شهید باهنر به مقاصد مخلتف جاسازی شده بود، کشف شده است.

وی ارزش کالاهای کشف شده را ۳۹ هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: افراد سودجو همچنین تحت کالای دیگر شامل پیاز، خربزه، کلم و کاهو که حساسیت کمتری دارد اقدام می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول امور بندری گمرک شهید باهنر بکار بردن لفظ قاچاق برای این قلم کالاها را به دلیل پرداخت نشدن عوارض و مالیات دانست و ابراز داشت: به دلیل اینکه گوجه فرنگی زراعی مشمول عوارض می‌شود افراد سودجو این محصول را تحت عنوان فرنگی گلخانه‌ای که هیچ‌گونه عوارضی ندارد، ثبت می‌کنند.

به گفته عباسیان، این سودجویان همچنین به دلیل داشتن امکانات سردخانه‌ای و انبار سورتینگ کالا، اظهارنامه‌های خود را با کارت‌های اجاره‌ای و معروف به یکبار مصرف در سامانه جامع گمرکی ثبت می‌کنند.

گفتنی است، گمرک شهید باهنر بندرعباس در شمال خلیج فارس و در نزدیکی مناطق آزاد کیش و قشم واقع شده است. بعد از گمرک شهید رجایی این گمرک مهمترین گمرک جنوب کشور است. 

برچسب‌ها گوجه فرنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان قاچاق بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان گوجه فرنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان قاچاق بندرعباس گمرک شهید باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان