Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:11:58 GMT

آغاز روزهای حساس بررسی صلاحیت کاندیدا

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۵۲۴

آغاز روزهای حساس بررسی صلاحیت کاندیدا

دبیرکل کمیته ملی المپیک که ریاست ستاد برگزاری انتخابات این کمیته را بر عهده داشت در حالی از این مسئولیت کناره‌گیری کرده است که مشخص نیست چه کسی باید جایگزین او برای پیگیری فعالیت‌ها شود.

به گزارش مشرق، بر اساس دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک که ملاک برگزاری انتخابات این کمیته به حساب می‌آید و مصوبه کمیته بین المللی المپیک را هم دارد، ستاد ویژه ای مسئولیت نظارت «صفر تا صد» بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاد که با عنوان دقیق «ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات» تشکیل شده، متشکل از ۹ نفر است که یکی از آنها دبیرکل کمیته ملی المپیک است اما استعفای وی از این ستاد، پیگیری فعالیت‌های ستاد و مسئولیت آن را با ابهام مواجه کرده است.

طبق دستورالعمل اجرایی انتخابات و بر اساس تبصره ۲ بخش دوم این دستورالعمل، دبیرکل کمیته ملی المپیک مسئولیت راهبردی این ستاد را بر عهده دارد. در تبصره ۳ همین بخش تاکید شده است که هیچ‌یک از اعضای ستاد نباید نامزد انتخابات هیات اجرایی شوند.

به همین دلیل کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در توضیح یا توجیه کاندیدا شدن خود اینگونه اعلام کرده که از ستاد فوق کناره گیری کرده است. این اقدام سعیدی در راستای دو استعفا و حکم مخفیانه دیگری که در رابطه با وی و در کمیته ملی المپیک انجام شده، صورت گرفته است چراکه سعیدی بعد از ایجاد حواشی پیرامون کاندیدا شدنش، اینگونه اعلام کرده که حکم ریاست آکادمی ملی المپیک را دریافت کرده و این روزها هم به عنوان سرپرست دبیرکلی در کمیته آمد و رفت دارد.

در دستورالعمل اجرایی انتخابات مشخص نشده در صورت استعفای دبیر چه کسی رئیس ستاد است

به هر حال اینگونه اقدامات که همگی هم فقط حول یک فرد و به صورت پنهانی انجام شده، نشان می‌دهد کسانی که طی چهار سال گذشته متولی کمیته ملی المپیک بودند به اندازه ادعایی که دارند، دلسوز کمیته و برگزاری به موقع انتخاباتش نیستند به خصوص که با همین جابجایی‌ها، ستاد برگزاری انتخابات را بدون مسئول کرده‌اند.

در دستور العمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک فقط تاکید شده که دبیرکل کمیته مسئولیت ریاست ستاد را بر عهده دارد اما مشخص نکرده که در صورت استعفای وی، چه کسی باید این مسئولیت را عهده دار شود!

از طرفی حالا که نام نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسیده، ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات باید نقش اصلی خود را ایفا کند چراکه «بررسی فرم‌های تکمیل شده ثبت نام و مدارک کاندیداها و تطبیق با شرایط احراز سمت‌های مختلف منطبق بر اساسنامه و دستورالعمل» و همچنین «احراز صلاحیت‌های عمومی از مراجع ذی صلاح و پیگیری جهت اخذ تاییدیه» به عنوان بخشی از وظایف ستاد عنوان شده است.

حال آنکه این ستاد مسئول و رئیسی ندارد تا فعالیت به این مهمی را راهبری کند! این موضوع چالش جدیدی برای انتخابات کمیته ملی المپیک است، انتخاباتی که از ماه‌ها پیش و به صورت اختیاری سنگ‌هایی پیش پای آن قرار داده شد تا به تعویقش منجر شود. تا به امروز سه بار انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاده است و به نظر می‌رسد این جابجایی‌ها و استعفاها هم در ادامه این مسیر باشد.

رئیس آکادمی ملی المپیک و اعضای ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات، حکم خود را از رئیس کمیته ملی المپیک دریافت می‌کنند. قاعدتاً حکم سرپرستی برای دبیرکلی کیکاوس سعیدی را هم صالحی امیری صادر کرده است اما به نظر می‌رسد وی (صالحی امیری) این مسئله را نادیده گرفته این اقداماتش انتخابات ۶ شهریورماه را به سمت لغو شدن هدایت خواهد کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته ملی المپیک آکادمی ملی المپیک سید ابراهیم رئیسی صالحی امیری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت انتخابات کمیته ملی المپیک روند برگزاری انتخابات اجرایی انتخابات دبیرکل کمیته بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم  در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ، ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها درنظر گرفته ،  استفاده کنند.

وی افزود: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه شعب اخذ رأی آمادگی لازم برای برگزاری این دور از انتخابات را دارند، گفت: ۲۷۸ شعب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود.

سلیمی با بیان اینکه رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی گیری تمام شود ادامه دارد افزود: درخواست ما از مردم شرکت و حضور پرشور است که یک نماینده با پشتوانه مردمی به مجلس راه یابد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان بیرجند،  اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

1- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار ، کد نامزد 11

2- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد 22


دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف