Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:58:01 GMT

استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود برق دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۸۶۶

استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود برق دارد

منصور شیشه‌فروش با اشاره به افزایش دما در یک هفته گذشته و مصرف برق گفت: اعمال محدودیت برق فعلاً در بخش صنعت، شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌های فولاد و سیمان توسط شرکت برق در حال انجام است و در بخش خانگی و صنوف اعمال قطعی برق انجام نشده است.

او افزود: همه ادارات موظف شدند مصرف برق‌شان را در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به میزان مصرف مدت مشابه سال قبل کمتر کنند و در ساعات غیراداری نیز به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری و با اولویت روشنایی‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیشه‌فروش با بیان اینکه ادارات، صنعت و مشترکان مختلف برق باید نسبت به تعدیل مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی، روشنایی ساختمان، معابر شهری، میادین، جاده‌های بین شهری و تابلو‌های تبلیغاتی اقدام کنند، گفت: خاموش کردن تجهیزات برقی اضافی، مدیریت مصرف برق توسط همه مشترکان و راه‌اندازی مولد‌های اضطراری برق به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
اخطار به ۳۰۰ مشترک خانگی پر مصرف برق
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر استفاده از نور خورشید برای روشنایی اتاق‌ها در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف بیان کرد: شرکت‌های برق موظف شدند نسبت به پایش و کنترل مصرف برق مشترکان اقدام کنند و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده، شرکت‌های توزیع برق با اطلاع‌رسانی قبلی اخطار دهند و در صورت عدم رعایت، برق مشترکان قطع شود.

او با بیان اینکه گرمای هوا در چند هفته گذشته سبب افزایش مصرف برق در سطح استان شد، عنوان کرد: در هفته گذشته ۳۰۰ اخطار به مشترکان پرمصرف داده شد و ۴۰ مورد منجر به قطع موقت در بخش اداری شد.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه شرکت توانیر کشور و وزارت نیرو باید در راستای توسعه نیروگاه‌های برق و افزایش توان تولید برق در استان اقدام کنند، ادامه داد: توسعه روش‌های نوین با انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی در دستور کار استان است، در استان اصفهان ۵۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی داریم، برنامه‌ریزی شده که ۴ هزار مگاوات در دستور کار قرار بگیرد که در این راستا با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر توافق‌نامه امضا شده است.

استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود برق دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود برق دارد و باید برای جبران کمبود برق در استان نیروگاه ایجاد شود، افزود: برنامه‌ریزی شده فولاد مبارکه و بخش‌های دیگر اجرای طرح‌های احداث نیروگاه برق را دنبال کنند.

او با تأکید بر شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های کاهش مصارف برق توسط تیم‌های تخصصی شرکت‌های توزیع برق از ابتدای امسال  تاکنون تعداد ۶۰۴ دستگاه ماینر تولید رمز ارز از ۶۰ مکان با توان تولید هزار و ۸۱۲ کیلو وات کشف و اقدامات قانونی در این زمینه انجام شده است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران نیروگاه خورشیدی استان اصفهان هزار مگاوات کمبود برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود

عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت