Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مشکلات انجمن شرکت‌های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی استان سمنان در حوزه تامین اجتماعی با رعایت ماده 38 و 39 قانون تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد.

هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، مدیران اجرایی و اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری، نماینده پیمانکاران سمنان در این نشست گفت: بزرگ‌ترین طبقه اقتصادی، پیمانکاران هستند. پیمانکارها در بخش خصوصی و دولتی گردش مالی 10 هزار میلیاردی دارند و اگر هفت درصد این هزینه سهم سازمان تامین اجتماعی شود، 30 هزار نفر پوشش تامین اجتماعی در این بخش را شامل می‌شود.

وی گفت: مطالبات پیمانکاران از دولت بسیار زیاد است و به عبارت دیگر، باید بگوییم پیمانکاران دچار مشکلات تامین مالی هستند.

این پیمانکار بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی برخلاف ماده 38 و 39 قانون تامین اجتماعی اقدام می‌کند و سریعاً پیمانکاران را بدهکار مشمول ساخته و اجازه صدور لیست بیمه را نمی‌دهد.

نماینده پیمانکاران ادامه داد: با اجرای این روند، بیشتر کارگران پیمانکاران در سازمان تامین اجتماعی زیرپوشش بیمه نیستند. طبق قانون، پیمانکاران باید لیست بیمه را اظهار کنند و اگر اجرائیه‌ای صادر می‌شود، باید برای کارفرما باشد؛ اما در حال حاضر، این اجرائیه برای پیمانکار است.

وی ادامه داد: پیمانکاران پروژه‌های مختلفی دارند؛ اقدام تامین اجتماعی با محوریت وصول مطالبات باعث می‌شود تا باقی پیمان‌ها مسدود شود و به عبارت دیگر، هر پیمانکاری که برای هر پروژه‌ای مفاصاحساب می‌خواهد باید تامین اجتماعی، همان پروژه را ملاک تسویه قرار دهد و به هیچ وجه مفاصاحساب پروژه‌های دیگر را درگیر نکند.

مظفری خاطرنشان کرد: با ادامه این روند، بسیاری از پیمانکاران از استان سمنان به استان‌های دیگر مراجعه کرده و مجموعه‌های بزرگی را اجرا می‌کنند و تنها درخواست پیمانکاران، اجرای درست ماده 38 و 39 قانون تامین است.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دردسرهای تأمین اجتماعی پیمانکاران استان سمنان سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی تامین اجتماعی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟