Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان با بیان اینکه استان سال‌های گذشته در بین راه موکب نداشته است، گفت: امسال موکب بین راهی با ظرفیت اسکان ۲ هزار نفر در عمودهای ۴۹۴ و ۳۴۵ برای زوار اربعین برپا می‌شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردارعباس علیشاهی صبح امروز درجلسه مجمع مواکب مردمی اربعین که درسالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه  با پیگیری های انجام شده مکان مناسب جهت استقرارمواکب استان لرستان فراهم شده است اظهارداشت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در کشورعراق است و بسیاری از مواکب برای گرفتن مدارس مشتاق هستند مجمع مردمی مواکب اربعین استان لرستان توانستند 17 مکان  ثابت، سر پوشیده و دارای فضای موکب داری را تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تحویل مدارس با توجه به اینکه مدارس کشورعراق امکانات خیلی خوبی ندارند  باید  یک سری اقدامات عمرانی انجام وجهت استقرار مواکب آماده شوند ولی امسال با توجه به وضعیت  گرما باید وسایل سرمایشی و سردخانه ها  در ایران تامین شوند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان عنوان کرد: با توجه به مشکلات برق که در کشورعراق وجود دارد به طور یقین  مواکب استان لرستان  با مشکل برق روبرو می شوند باید ازموتوربرق‌های سیار استفاده کنیم که در این زمینه اداره برق قول‌هایی داده است.

وی بیان کرد:جهت یخ رسانی می‌توانیم  با کمک مواکب ومسئولان استان یک یخ‌رسانی سیار ایجاد کنیم که با تولید روزانه 700 قالب یخ مشکل یخ‌رسانی به مواکب حل می‌شود.

وزیر کشور: زائران اربعین باید بیمه شوندآمادگی مراکز درمانی به زائران اربعین حسینی در آبادان/ 12 شهریور آغاز ارائه خدمات ویژه اربعیننخستین سفرهای هوایی از استان مرکزی به عتبات عالیات از اربعین آغاز می‌شود

 علیشاهی گفت: جهت تامین مواد غذایی با جهاد  واموال تملیکی هماهنگی های لازم انجام شده و مشکلی نداریم ولی جهت حمل گوشت به خارج از مرزمشکل داریم و حتما نیازمند سردخانه هستیم درغیراین صورت باید مواکب با تامین مالی مورد نیاز گوشت و مرغ را در کشور عراق خریداری کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اموال تملیکی چند قلم وسیله ازجمله کولر، یخچال  و مواد غذایی فاسد نشدنی به نرخ دولتی پس از طی مراحل قانونی در اختیار مواکب قرار داده می شود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته استان لرستان دربین راه موکب نداشته است ولی امسال با هماهنگی‌های انجام شده درعمودهای 494 و 345 موکب  بلا حدود هزار نفر ظرفیت اسکان برپا می کنیم .

وی اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به نگرش استاندار ومسئولان استان به دنبال برپایی اربعین به نحواحسن هستند.

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران