Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان درباره اینکه آیا درباره نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تغییرات جدیدی ایجاد شده است یا خیر گفت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد، نامه‌ای به ستاد نقشه جامع علمی در این خصوص ارائه داده‌اند در جلساتی نیز آن را بررسی کرده‌ایم ولی هنوز نتیجه‌ای که بتوان آن ر ا اعلام کرد، نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه درخواست‌های وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد در خصوص مصوبه مذکور چیست گفت: یک مشکلاتی با دیوان عدالت اداری داشتند و در نامه‌ای آن را مطرح کرده و از ستاد نقشه جامع علمی خواستند که بررسی‌هایی را انجام دهیم ولی هنوز چیزی که بتوانیم اعلام کنیم نداریم.

گفتنی است پیش از این دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود، یکی از مصوباتی که نسبت به آن اعتراضات فراوانی شده، مربوط به مجوز خاص و تبعیض آمیز نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها است که به موجب آن مصوبه می‌توانستند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت و ترجیحاً دانشگاه محل خدمت عضو هیأت علمی و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیأت علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط، انتقال یا تغییر رشته بدهند، منتقل شوند.

براساس این گزارش و به دنبال درخواست اعمال ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری از سوی رئیس دیوان عدالت اداری و درخواست ابطال دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی مصوب تیرماه ۱۳۹۹ و متمم آن مهر ماه ۱۳۹۹ و شهریور ماه ۱۴۰۰ از زمان تصویب و ابطال نامه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از زمان تصویب، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و نامه رئیس سازمان سنجش در خصوص ابلاغ متمم دستورالعمل مبنی بر الحاق تسهیلات انتقال مشروط به دانشگاه‌ها را تبعیض ناروا در حق مشمولان و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصل ۱۹ قانون اساسی دانست و آن را باطل کرد.

گفتنی است این مصوبه از زمان تصویب از گذشته تاکنون اعتراضات فروانی را در پی داشته و دیوان عدالت اداری در مقاطع زمانی مختلف آن را ابطال کرده است که مفاد آرای پیشین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۱۶ مورخ ۲۴/‌۰۱/‌۱۳۸۲‬ و دادنامه ۹۲۹ مورخ ۱۴/‌۱۲/‌۱۳۹۱‬ و دادنامه ۱۲۲۹ مورخ ۲۲/‌۰۴/‌۱۴۰۰‬ نیز موید این امر می‌باشد. اما این بار با دستورالعمل و متمم جدیدی با شکل دیگری تدوین و اجرایی گردید که با ورود رئیس دیوان عدالت اداری به موضوع و درخواست اعمال ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری این دستورالعمل تبعیض آمیز که موجب نابرابری عدالت آموزشی شده بود را برای چندمین بار ابطال کرد.

در ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است که در صورتی که رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان به هر نحو از مغایرت یک مصوبه با شرع یا قانون یا خروج آن از اختیارات مقام تصویب کننده مطلع شوند، موظفند موضوع را در هیأت عمومی مطرح و ابطال مصوبه را درخواست کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1150608 برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقل و انتقال فرزندان اعضای دیوان عدالت اداری دانشگاه ها هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند

ایسنا/لرستان منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در لرستان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

در مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با رأی هیئت داوران متشکل از علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، مهدی امید، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و قربان‌زاده، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین ۵۳ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه پنج نفر به عنوان منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب و دو نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، مریم معظمی‌گودرزی در بخش کتاب با عنوان «یادت باشد»‌ از دانشگاه لرستان، نگار رحیمی، در بخش کتاب با عنوان «کتابخانه نیمه شب»‌ از دانشگاه لرستان، نیلوفر فتاحی در بخش کتاب با عنوان «اثر مرکب»‌ از دانشگاه فرهنگیان، سینا ناجی در بخش کتاب با عنوان «کمدی الهی دانته»‌ از دانشگاه فرهنگیان و پریا وفایی‌سالاری در بخش کتاب با عنوان «کمی دیرتر»‌ از دانشگاه لرستان پنج منتخب این دوره از مسابقات بودند و محمد حاتمی‌نژاد و خجسته الوندیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری