Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:33:27 GMT

وضعیت تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۱۲۶

وضعیت تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری چگونه است؟

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه تامین آب شرب با افزایش خطوط شبکه‌ای انتقال آب و تانکرهای آبرسانی ادامه دارد اما برخی از مردم همچنان مدعی هستند که آب تامین آب شرب مواجه هستند و برخی نیز اعلام می‌کنند در لوله‌های ساختمانی آنان از شدت لازم برخورد نیست و اُفت شدید انتقال دارند.

با این وجود برخی از مردم به ویژه در شهرکرد مدعی شده‌اند همچنان برای تامین آب شرب مورد نظر خود در روز یکشنبه ۲۳ مردادماه از آب تانکرهای مستقر شده در میدان و نقاط از پیش تعیین شده استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۲۱ مردادماه اعلام کرد که " شبکه آب‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری پایدار شد".

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با تلاش‌ نیروهای امدادی اعزامی از سایر استان‌ها روند تامین و توزیع پایدار آب شرب شهرکرد و سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به حالت عادی بازگشت.

«اتابک جعفری» با اشاره به محدودیت و قطع آب شهرکرد ناشی از سیلاب در چند روز اخیر گفت: چشمه کوهرنگ منبع اصلی تامین آب این محدوده است و در مسیر خود ۹ شهر را تغذیه می‌کند که در اثر جاری‌شدن سیلاب‌های اخیر و گل‌آلودشدن این منبع، امکان استفاده از آن برای تامین آب شرب شهروندان مقدور نبود.

جعفری در خصوص برنامه‌های ارتقا و پایداری کیفی و کمی آب شرب شهرکرد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون استقرار سامانه استخر ته‌نشینی در مخزن شماره۱در حال اجراست و استقرار ۲ دستگاه تصفیه سریع و تصفیه سرامیکی پیش‌بینی شده که بخش عمده‌ای از این فرایند انجام‌شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با قدردانی از همکاری شهروندان استان تاکید کرد: در این زمینه هم اگر همکاری مردم استان چهارمحال و بختیاری نبود، زمان و محدوده بیشتری دچار قطع و محدودیت آب می‌شد و مردم بیشترین همکاری و مشارکت را با ما داشتند.

اما پس از اعلام این بحران و معضل آب شرب که ناشی از گل‌آلود شدن سرچشمه کوهرنگ بوجود آمد، روز یکشنبه وزیر نیرو به میدانی مشکل را بررسی و دستور لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد.

وزیر نیرو روز یکشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، به صورت میدانی مشکل تامین آب شرب شهرکرد و شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ را از نزدیک مورد بررسی و مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان در این سفر از تصفیه‌خانه رفع کدورت آب گردنه خلک شهرکرد دیدار کرد و پس از آن وضعیت چشمه کوهرنگ و میزان گل‌آلودگی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با درخواست فرماندار شهرستان شهرکرد و با توجه به لزوم تسریع در روند تامین آب آشامیدنی مردم مرکز استان، تعداد تانکرهای آب‌رسان سیار در شهرکرد به ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.

محسن حسین‌میرزایی در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پیش از این ۵۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار آب آشامیدنی شهرکرد و ۲۰ دستگاه آب آشامیدنی شهرها و روستاهای اطراف مرکز استان را تامین می‌کردند.

وی افزود: با احتساب شهرها و روستاهای اطراف شهرکرد هم‌اکنون ۱۲۰ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور مشغول خدمات‌رسانی به‌منظور تامین آب آشامیدنی در مرکز استان هستند.

حسین‌میرزایی به بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی شهرکرد از چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار اشاره و تاکید کرد: ۵۰ درصد آب مرکز چهارمحال و بختیاری از طریق چشمه کوهرنگ و بقیه از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی افزود: به‌همین علت چند حلقه چاه کشاورزی برای کمک به تامین آب آشامیدنی شهرکرد به‌صورت ضربتی وارد مدار شد.

حسین‌میرزایی تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه  ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

در حالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است اما در حدود ۸۰ درصد از نیاز این استان از آب‌های زیرزمینی و منابع غیرپایدار تامین می‌شود و همین موضوع سبب شده تا آبرسانی به ویژه در بخش شرب، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان را با تنش جدی روبرو کند.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان شهرکرد چهارمحال وبختیاری آبرسانی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان شهرکرد چهارمحال وبختیاری علی اکبر محرابیان شهرکرد چهارمحال وبختیاری آبرسانی وزارت نیرو استان چهارمحال و بختیاری تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای تامین آب شرب چشمه کوهرنگ روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد