Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم نوشت: اکنون بیش از یک دهه است که از نسبت جدا نشدنی اصلاح‌طلبان و میرحسین موسوی به عنوان مدعی تقلب در سال۸۸ و اقدام‌کننده علیه امنیت ملی در سال ۸۹ می‌گذرد و در تمام این سال‌ها اصلاح طلبان به‌صورت رسمی و تمام عیار از رفتار و گفتار میرحسین موسوی حمایت کرده‌اند،‌ تا جایی که نه‌تنها کنشگران اصلاح‌طلب در کارزار رقابت سیاسی انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس همیشه خواستار رفع حصر و محدودیت‌های قانونی او بوده‌اند که حتی شخصی مانند حسن روحانی هم برای رأی گرفتن از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان، وعده رفع حصر موسوی را داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا بعد از ۱۳سال از غائله امنیتی موسوی، اتفاق جدیدی افتاده که موضع گرفتن یا نگرفتن در قبال آن، نقطه عطف حیات سیاسی جریان اصلاحات است؛ میرحسین در رادیکال‌ترین شکل ممکن به انتقاد از جمهوری اسلامی و مدافعان حرم به‌دلیل مبارزه با داعش و تروریست‌های مسلح در سوریه پرداخته و به این بهانه سرداران جبهه مقاومت را زیر سؤال برده و مدعی شده ایران ماهیت تحولات کشورهای عربی را با بیداری اسلامی نامیدن حرکت آنها قلب کرده است. او در این نامه نه فقط راوی کنایه‌های تحریف‌آمیز است که حتی بعد از سال‌ها ادعای ملی‌گرایی‌ به ایران هم تاخته است و این موضوع هیچ ربطی به جمهوری اسلامی هم ندارد. ایران هدف داعش بود و هیچ‌کس تردیدی ندارد، اما موسوی این بار به سبک بیانیه‌های سریالی سال‌۸۸ که عده‌ای پشت صحنه برای او بیانیه‌نویسی می‌کردند و او را به معرکه‌ می‌فرستادند‌ به حمایت از داعش و حفاظت غیرمستقیم از منافع رژیم صهیونیستی وارد شده است؛‌ شخصی که در فتنه عاشورای ۱۳سال پیش، هتاکان به ساحت سیدالشهدا و بهاییان حاضر در میدان آشوب آن روز سیاه را «مردان خداجو» نامید، امروز در کنار تکفیری‌ها علیه سربازان حرم حضرت زینب(س) انتحار کرده و با بدترین ادبیات به شهدای جبهه مقاومت پرداخته است. 

اما در ادامه بررسی اهداف میر حسین موسوی در تنظیم چنین رذل‌نامه‌ای نشان می‌دهد‌ اول، او برای ادامه حصر و مظلوم نمایی،‌ کنار نرفته و اتفاقا تلاش بی وقفه‌ای هم می‌کند.‌ دوم، او سعی دارد خود را به‌عنوان نماد اعتراض و اپوزیسیون تثبیت کند و در مرحله سوم برای زنده‌نمایی جنبش سبز دست به عملیات انتحاری زده تا دوباره این جریان را بر سر زبان‌ها بیندازد.

اما گذشته از اهداف موسوی، موضع اصلاح طلبان و حمایت آنها از میرحسین با سکوت‌شان آن هم در برابر چنین اهانتی به ساحت شهدای مدافع حرم، قابل چشم‌پوشی نیست،‌ به‌ویژه حالا که یک هفته از این بیانیه تروریستی می‌گذرد و در بین اصلاح‌طلبان آب از آب تکان نخورده و صدایی از کسی به‌عنوان اعتراض یا حتی مرزبندی بلند نشده است، بنابراین بی‌صداقتی شخص سید محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان در همکاری با موسوی کاملا عیان شده و این سکوت رسما به معنای تایید بیانیه ساختار شکنانه اوست. 

البته عدم موضع‌گیری در برابر چنین جسارت بی‌سابقه‌ای را می‌توان به‌دلیل از دست دادن حمایت اپوزیسیون هم تعبیر کرد، وگرنه چه توجیهی دارد در برابر شخصی که اهانت‌ وقیحی به سرداران شهید مدافع حرم روا داشته و نوشته است که آن سردار بی‌افتخار جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شد، هیچ نگفت و فقط تماشا کرد؟ به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در میانه راهبرد حضور در حاکمیت و همزمان ژست اپوزیسیونی، گرفتار شده‌اند و اتفاقا نحوه موضع‌گیری آنها درخصوص اتفاق اخیر، میزان صداقت این جریان را هم برای اپوزیسیون و هم برای مردم و حاکمیت روشن می‌کند. 

البته با وجود این توهین و به‌رغم سکوت یک جناح سیاسی در برابر این جسارت، ‌اما بیشتر مردم با ابراز ارادت به سردار همدانی در فضای مجازی و هیأت‌ها با سران فتنه مرزبندی کردند، حتی فضای شهر به شکلی معنادار منقش به تصاویر این شهید مدافع حرم شد و انگار شهید همدانی دوباره شهید شده است. بنابراین باور به جایگاه شهدای مدافع حرم در میان مردم خدشه ناپذیر است و با این ابراز عشق و ارادت مردم، اصلاح‌طلبان هنوز هم می‌توانند تصویرسازی از خود را به‌عنوان عوامل ضدارزش‌ها و ضد آرمان‌ها ترمیم کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میرحسین موسوی اصلاح طلبان فتنه 88 مدافعان حرم اصلاح طلبان مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟

تین نیوز

پلاک فلزی که برای شناسایی رسمی وسیله نقلیه متصل می‌شود، پلاک خودرو نام دارد. همه کشورها برای وسایل نقلیه جاده‌ای مانند: اتومبیل، کامیون و موتورسیکلت نیاز به ثبت پلاک دارند. 

به گزارش تین نیوز، پلاک خودرو ایرانی، یک شناسه عددی است که به طور منحصر به فرد برای هر اتومبیل در نظر گرفته شده است. شماره پلاک خودرو همانند اثر انگشت در اتومبیل ها می باشد که باید منحصر بفرد باشد و به همین دلیل هیچ اتومبیلی دارای پلاک یکسان با سایر پلاک ها نیست.

پلاک وسایل نقلیه علاوه بر عدد، دارای رنگ‌ها و حروف مختلفی است که کمتر به آن توجه کردیم، اما هرکدام نشان‌گر مورد خاصی است که دانستنش در برخی موارد به افزایش اطلاعات عمومی کمک می‌کند.

 پلاک خودروها در کشور که به پلاک ملی مشهور است دارای شش رنگ‌ مختلف است که بر اساس مالکیت خودروها، نوع و ... دسته‌بندی شده است.

رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟ خودروهای پلاک سفید

خودروهای پلاک سفید سه دسته هستند:

-خودروهایی با حرف «گ»،

خودروهای پلاک سفید با حرف «گ»،به اصطلاح به خودروهای گذرموقت معروف هستند

-خودروهایی با دیگر حروف الفباء به جز «گ» و پلاک هایی با نشانه ویلچر

خودروهای شخصی هستند که روزانه شمار زیادی از آن‌ها در کشور در حال تردد هستند و طبیعی است که بیشترین تعداد پلاک خودرو نیز مربوط به این نوع است.

خودروهای پلاک سفید با نشانه ویلچر، خودرو های متعلق به جانبازان و معلولان است.

خودروهای پلاک زرد :

خودروهای پلاک زرد با حرف «ک» خودروهای ادواتکشاورزی است.

خودروهای پلاک زرد با حرف «ع» خودروهای حمل و نقل عمومی هستند که تاکسی ها و اتوبوس ها و...از جمله آن‌ها است.

خودروهای پلاک سبز

خودروهای پلاک سبز با حرف «پ»، خودرو های متعلق به پلیس،اعم از پلیس راهور، گشت انتظامی،پلیس مبارزه با مواد مخدر و... است.

خودروهای پلاک سبز با حرف «ث»، خودروهای متعلق به سپاه پاسداران است.

خودروهای پلاک قرمز

خودروهای پلاک قرمز با عبارت «تشریفات»، خودروهای تشریفات دولتی است.

خودروهای پلاک قرمز با حرف «الف»، خودرو های دولتی هستند که طبق قانون، استفاده شخصی از آن‌ها غیر مجاز است.

خودروهای پلاک آبی نوع دوم

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ش»، خودروهای متعلق به ارتش است

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ز»، خودروهای متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی است

خودروهای پلاک آبی نوع دوم با حرف «ف»، خودروهای متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح است

خودروهای پلاک آبی نوع اول

خودروهای پلاک آبی دسته اول با حرف‌ «D»، خودروهای دیپلمات،کنسولی و سیاسی هستند

خودروهای پلاک آبی دسته اول با حرف «S»، خودروهای سفارتخانه‌ها و نمایندگان برای خدمت اداری هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود/ یک بار برای همیشه درست برخورد کنید
  • پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه زنان بود
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • نشانه های انسان با کرامت و کریم چیست؟
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی